Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR EYD653 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim yönetimi ile ilgili temel kuramlarla ilgili bilgi sahibi olur, bu alanda karşılaştıkları problemleri kuramlar aracılığı ile analiz edebilir. uygulayabilirler
2) Yönetim süreçlerini eğitim yönetimi alanına uygulayabilirler.
3) Eğitim sistemlerini amaç, yapı, süreç ve iklim boyutlarında analiz yapabilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIÖğrencilere eğitim yönetiminde kuram ve uygulama hakkında bilgi ve anlayış kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Eğitim yönetimi alanının özelliği ve tarihçesi
3. Hafta Eğitim Yönetimi alanının epistemolojik, ontolojik ve felsefi temelleri
4. Hafta Eğitim Yönetimi alanının epistemolojik, ontolojik ve felsefi temelleri
5. Hafta Eğitim Yönetimi kuram ve uygulamada kullanılan paradigmalar
6. Hafta Klasik Yönetim Yaklaşımları
7. Hafta İnsan İlişkileri Yaklaşımı
8. Hafta Sistem Yaklaşımı
9. Hafta Durumsallık Yaklaşımı
10. Hafta Kuram ve Uygulama İlişkisi-Sorunlar
11. Hafta Eğitim Yönetiminde Güç ve Politika
12. Hafta Okul kültürü ve eğitim yönetimi
13. Hafta Bolman ve Deal Liderlik Çerçeveleri
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde
kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. (2021). Educational administration: Concepts and practices. SAGE Publications.
Cemaloğlu, N &Özdemir, M (2019). Eğitim Yönetimi . Pegem
Bursalıoğlu, Z. (2003). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem A Yayınları, 14.
Oplatka, I. (2010). The legacy of educational administration: A historical analysis of an academic field. Peter Lang.
Bolman, L. G., & Deal, T. E. (2017). Reframing organizations. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Miskel, C., & Hoy, W. K. (Eds.). (2002). Theory and Research in Educational Administration Vol. 1. IAP.
Beycioğlu, K., & Dönmez, B. (2006). Eğitim yönetiminde kuramsal bilginin üretimine ve uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47(47), 317-342.
Örücü, D., & Şimşek, H. (2011). Akademisyenlerin gözünden Türkiye?de eğitim yönetiminin akademik durumu: Nitel bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 167-197.
Ders sorumlusunun önereceği makale/tez vb. calışmalar

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Proje140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi20240
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler339
Seminer (hazırlık dahil)250100
Toplam İş Yükü209
Toplam İş Yükü / 306,96
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7      X
P8     
P9      X
P10     
P11     
P12    X   X
P13     
P14     
P15     
P16     
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19