Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel zeka kuramlarını açıklar 2) Psikometrik programları açıklar. 3) Bilişsel kurmaları açıklar 4) Biolojik kuramları açıklar 5) Zeka kurmaları ve eğitim ilişkisini kurar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilerin insanoğlunu diğer canlılardan ayrıştırıcı temel özelliklerden birisi olan zekanın temel kuramlarını eğitimin en temel amaçlarından birisi olan akıllı insan yetiştirmek doğrultusunda araştırmalar ve uygulamalar yapmaları amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
Dersin içeriği geçmişten günümüze temel zeka kuramlarıdır. Bu kuramlar, dört ana başlık altında ele alınacaktır; psikometrik kuramlar; bilişsel kuramlar; bilişsel-bağlamsal kuramlar ve biyolojik kuramlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
The Oxford Handbook of School Psychology, Edited by Melissa A. Bray,Ph.D. and Thomas J. Kehle,Ph.D. Series edited by Peter E. Nathan, Ph.D. Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Öğretim Elemanlarının Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ