DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Nida Temiz Polat
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program değerlendirme sürecini açıklar 2) Program değerlendirme modelleri ile ilgili araştırma yapar 3) Bir eğitim orgramı değerlendirme faaliyetlerinin tüm süreçlerini yönetir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Eğitim programları: kuram ve tasarım |
DERS TANIMI | Bu ders öğrencilerin eğitimde program değerlendirme süreç yaklaşım ve modelleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanmasını amaçlamaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | Program değerlendirmenin temel kavramları. Hedef odaklı, yönetim odaklı, müşteri odaklı uzman odaklı zıt görüş odaklı, katılımcı odaklı gibi başlıca program değerlendirme yaklaşımlarının tartışılması. programlar arasındaki farklılıklar ve benzerlikler ve yaklaşımların kullanım alanları. İlgili alanda geliştirilmiş programların değerlendirilmesi.
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Güven, B., & İleri, S. (2006). Program değerlendirme kavramı ve ilköğretimde program değerlendirme çalışmalarına kuramsal bir bakış. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1-2), 141-163. Klenowski, V. (2010). Curriculum evaluation: Approaches and methodologies.International Encyclopedia of Education. Elsevier Ltd. Demirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA. Eisner, Elliot. (2002). The educational imagination. (3rd Ed). Upper Saddle River, NJ:Merril/Prentice Hall |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |