Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TASARIMI EPÖ673 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim tasarımını ve temel bileşenleri açıklayabilir
2) Öğretim tasarımının kuramsal temellerini belirtebilir.
3) Öğretim tasarımı modellerini bilir.
4) Öğretimdeki sorunlara, öğretim tasarımı ilkelerini kullanarak yeni çözümler getirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIÖğretim tasarımı kavramını, tarihini, temel ilkelerini, modellerini kavramak, temel ilkeleri ve modelleri kullanarak bir öğretim tasarımı geliştirmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriği öğretim tasarımının ilkeleri, modeller, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramlar,Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları,Program geliştirme ve öğretim tasarımı ilişkisi,Öğretim Tasarımı Basamakları
2. Hafta
3. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR Morrison, G.R., Ross, S.R., Kemp, J.E. (2009). Designing Effective Instruction. John Wiley High Education
Dick, W., Carry, L. Carey, J. O. (2005), The Systematic Design of Instruction, 6th Edition, MA, Boston: Allyn and Bacon.
Smith P.L. Ragan T.,J.(1999). Instructional Design. New York: Wiley.
Rothwell,W.J. Kazanas, H. C.(2008). Mastering the Instructional Design Process : A Systematic Approach, 2nd Ed.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18  X   X   X   X
P19       
P20