Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Rekabet Hukuku hakkında öğrencilerin bilgilenmesi ve örnek davalar üzerinde çalışma yoluyla, müzakere hünerlerini geliştirmeleri amaçlamaktadır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Rekabet hukukunun tarihsel gelişimi, hukukun iktisadi analizi, rekabet hukukunun diğer hukuk dalları ile arasındaki ilişki, Avrupa Birliği Rekabet Hukuku ile karşılaştırmalı olarak 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanun'un hükümleri çerçevesinde teşebbüsler arası rekabeti sınırlayıcı anlaşmalar, uyumlu eylemler ve kararlar, bireysel ve grup muafiyetleri, hakim durumun kötüye kullanılması ve engellenmesi, birleşme ve devralmalar, rekabet kurulu, yaptırımlar ve yargı yolu, rekabet sınırlamalarının özel hukuk alanındaki sonuçları anlatılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Rekabet Hukuku, Rekabet Hukukunun Hukuk Sistemindeki Yeri
2. Hafta
Ortaklık İlişkisinin Türk Rekabet Hukukuna Etkileri
3. Hafta
Avrupa Rekabet Hukuku
4. Hafta
Kötüye Kullanma Yasağı (ATA m. 82)
5. Hafta
Türk Rekabet Hukuku
6. Hafta
Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Karar ve Uyumlu Eylemler
7. Hafta
Muafiyet
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Hakim Durumun Kötüye Kullanılması
10. Hafta
Birleşme ve Devirler
11. Hafta
Müeyyideler
12. Hafta
Rekabet İhlallerinin Özel Hukuk Alanındaki Sonuçları
13. Hafta
Rekabet Kurulu
14. Hafta
İnceleme ve Araştırma Usulleri; Karar Süreci
15. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arslan, Yılmaz: Rekabet Hukuku Dersleri, Bursa 2006 Arslan, Yılmaz: Rekabet Hukuku, B.3, Ankara 2005. Rekabet Kurulu'nun Yayınları: Rekabet Dergisi, Perşembe Konferansları Tekinalp/Tekinalp: Avrupa Birliği Hukuku, B.2, İstanbul 2000. Pelin Güven: Türk Rekabet Hukuku ve Avrupa Birliği Rekabet Hukukunda Birleşme ve Devralmaların Denetlenmesi, İstanbul 2002. Gamze Öz: Avrupa Topluluğu ve Türk Rekabet Hukukunda Hakim Durumun Kötüye Kullanılması, Ankara 2000. Ercüment Erdem: Türk ve AT Rekabet Hukukunda Birleşme ve Devralmalar, İstanbul 2003. Arslan / Berk: Rekabet Kurumu'nun Oluşumu, Görev ve Yetkileri ile Yargısal Denetimi, İstanbul 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ