DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi İrem Olcay Eminsoy
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünyadaki kritik noktaların neler olduğu ve hayatımız için önemi 2) Sürdürülebilirlik ve beslenme uygulamalarının ilişkisi 3) Diyetlerin sürdürülebilir olmasının önemi 4) Alternatif besin kaynakları
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Diyetisyenlerin mesleki eğitim ve öğretim programında sürdürülebilir beslenme, sürdürülebilir sağlık ve sürdürülebilir çevre yaklaşımlarında yer almak için gerekli etkinlikleri öğretir |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | WHO ve FAOya göre sürdürülebilirlik kavramı | 2. Hafta | Dünya için kritik noktalar | 3. Hafta | İklim değişimi ve gıda sektörünün etkileri | 4. Hafta | Sürdürülebilir Beslenme, Besin Sistemi | 5. Hafta | Makale sunumu | 6. Hafta | Küresel Beslenme Sorunları | 7. Hafta | Sürdürülebilir Beslenme Modelleri | 8. Hafta | Bitkisel Kaynaklı Beslenme | 9. Hafta | Alternatif besin kaynakları | 10. Hafta | Makale sunumu | 11. Hafta | Besin üretim sistemleri ve atıklar | 12. Hafta | Seminer Sunumu | 13. Hafta | Seminer Sunumu | 14. Hafta | Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | http://www.fao.org/3/ca6640en/ca6640en.pdf https://www.bda.uk.com/food-health/your-health/sustainable-diets.html https://www.healthyeating.org/nutrition-topics/general/sustainable-nutrition https://www.who.int/ http://www.fao.org/home/en/ https://eatforum.org/content/uploads/2019/07/EAT-Lancet_Commission_Summary_Report.pdf https://www.mooc-list.com/ https://www.mooc-list.com/course/nutrition-health-and-sustainability-futurelearn https://www.mooc-list.com/search/node?keys=sustainable+nutrition
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 2 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 | Final Sınavına Hazırlık | 10 | 5 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 6 | 4 | 24 | Proje | 5 | 3 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 148 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |