DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Merve Özdemir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünyadaki kritik noktaların neler olduğu ve hayatımız için önemi 2) Sürdürülebilirlik ve beslenme uygulamalarının ilişkisi 3) Diyetlerin sürdürülebilir olmasının önemi 4) Alternatif besin kaynakları
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Yaşlılarda beslenmeyi öğrenmek için gerekli etkinlikleri içerir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yaşlı beslenmesi nedir? | 2. Hafta | Yaşlıda beslenme sorunları | 3. Hafta | Yaşlıda beslenme sorunlarını etkileyen etmenler | 4. Hafta | Yaşlılarda beslenme durumunun saptanması | 5. Hafta | Yaşlılarda beslenme durumunun saptanması-2 | 6. Hafta | Yaşlılarda antropometrik ölçümler | 7. Hafta | Yaşlılarda antropometrik ölçümler-2 | 8. Hafta | Yaşlılık ve KVH | 9. Hafta | Yaşlılık ve KVH | 10. Hafta | Yaşlılık ve kanser | 11. Hafta | Yaşlılık ve kanser | 12. Hafta | Sarkopenin saptanması | 13. Hafta | Sarkopeni ve beslenme | 14. Hafta | Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Geriatride beslenme, Editör Nilüfer Acar Tek Emine Aksoydan, Hedef Yayıncılık |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 50 | Makale Sunuşu | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 4 | 12 | 48 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |