Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumda risk gruplarının beslenme sorunlarını saptama yöntemlerini öğrenir 2) Toplumda risk gruplarının beslenme sorunlarını belirler değerlendirir 3) Beslenme sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları konularında bilgi sahibi olur 4) Beslenme müdahale çalışmaları konusunda bilgi ve beceri kazanır 5) Ulusal beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konularında bilgi sahibi olur 6) Beslenme plan ve politikalarının hazırlanması ve uygulanması için yeterli bilgi ve beceriyi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yaşam döngüsü ve beslenme, beslenmenin sosyo-kültürel boyutu, Türkiye'de ve dünyada sık görülen beslenme ile ilgili sorunlar, toplumda beslenme durumu ve sorunların saptanmasında yöntemler, besin güvencesizliği, beslenme ile ilgili hastalıklardan korunmaya yönelik çalışmalar, besin ve beslenme programları, müdahale çalışmaları, politika geliştirme, beslenme rehberleri, Türkiye'de ve dünyadaki uygulama örnekleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Toplumun sağlık durumunu gösteren indikatörler
2. Hafta
Toplumun beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler
3. Hafta
Toplumun beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler (devam)
4. Hafta
Risk grupları ve beslenme sorunları
5. Hafta
Beslenme sorunlarının nedenlerinin saptanması
6. Hafta
Beslenme sorunlarına yönelik müdahalelerin belirlenmesi
Ulusal beslenme araştırmalarının planlanması ve uygulanması
11. Hafta
Ulusal beslenme araştırmalarının veri analizi ve değerlendirmesi
12. Hafta
Beslenme plan ve politikalarının oluşturulması
13. Hafta
Beslenme plan ve politikaları ülke örnekleri
14. Hafta
Uluslararası çalışmalardan örnekler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Walter Willett, Nutritional Epidemiology, 3rd Edition, Oxford Publishing, 2013.Barrie E. Margetts, Design Concepts in Nutritional Epidemiology, 2nd Edition, Oxford Press, 1997, Michael J. Gibney, Barrie M. Margetts, John M. Kearney ve Lemore Arab. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
4
12
48
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ