Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESİNSEL ERGOJENİK DESTEKLER BES557 - 2 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Beril Köse
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ergojenik desteklerin ne olduğunu öğrenir
2) Besinsel ergojenik desteklerin tanımı ve sınıflandırmasına hakim olur
3) Konu ile ilgili güncel yayın tarama ve değerlendirme yeteneği kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEgzersiz performansı ile ilişkili başlıca besinsel ergojenik ürünler (protein tozları, glutamin, kafein, kreatin vb. ) ve etkileri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ergojenik destekler tanımı ve sınıflandırılması
2. Hafta Kafeinin egzersiz performansı üzerine etkileri
3. Hafta Konu ile ilgili makale tartışmaları
4. Hafta Kreatinin egzersiz performansı üzerine etkileri
5. Hafta Konu ile ilgili makale tartışmaları
6. Hafta Protein toz/tabletlerinin egzersiz performansı üzerine etkileri
7. Hafta Konu ile ilgili makale tartışmaları
8. Hafta Glutaminin egzersiz performansı üzerine etkileri
9. Hafta Konu ile ilgili makale tartışmaları
10. Hafta HMB egzersiz performansı üzerine etkileri
11. Hafta Konu ile ilgili makale tartışmaları
12. Hafta Kollojenin egzersiz performansı üzerine etkileri
13. Hafta Konu ile ilgili makale tartışmaları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARManore M., Thompson J. Sports nutrition for health and performance. Human Kinetics, USA, 2000.
McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise physıology: Energy, Nutrition and Human Performance, Williams and Wilkins A Waverly Company, 1996.
Food and Nutrition Board, Institute of Medicine, The Role of Protein and Amino acids in Sustaining and Enhancing Performance, National Academy Press, Washington, 1999.
www.acsm.org/index.asp
www.aapsm.org
www.ama-assn.org
www.asmi.org
www.ncaa.org
www.eatright.org
http:\\ificinfo.heath.org
www.nutrifit.org
www.gssiweb.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler7642
Seminer (hazırlık dahil)133
Toplam İş Yükü140
Toplam İş Yükü / 304,66
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3    X   X
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9    X   X