DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Barsağın fizyolojisini öğrenirler 2) Barsağın fonksiyonlarını öğrenirler 3) Bağırsakta kolonize olan bakterilerin sağlık üzerindeki etkilerini öğrenirler 4) Bağırsak mikrobiyatası ve hastalıklarla ilişkisini öğrenirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Barsağın fizyolojisi, fonksiyonları, bağırsak mikrobiyatası,sağlık üzerindeki etkileri ve hastalıklarla ilişkisi ile mikrobiyotayı etkileyen çevresel ve beslenme etmenleri |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Mikrobiyataya Giriş | 2. Hafta | Barsağın fizyolojisi,fonksiyonları | 3. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının tanımı | 4. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının fonksiyonları | 5. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının diyabet ile ilişkisi+makale sunumu | 6. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının kardiyovasküler hastalıklarla ile ilişkisi + makale sunumu | 7. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının sindirim sistemi ile ilişkisi+makale sunumu | 8. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının sinir sistemi ile ilişkisi+ makale sunumu | 9. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının kanser ile ilişkisi+ makale sunumu | 10. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasının immün sistem ile ilişkisi+ makale sunumu | 11. Hafta | Bağırsak mikrobiyotası ve alerji + makale sunumu | 12. Hafta | Bağırsak mikrobiyotası ve enerji metabolizması + makale sunumu | 13. Hafta | Bağırsak mikrobiyotası ve otoimmün hastalıklar + makale sunumu | 14. Hafta | Bağırsak mikrobiyotasını etkileyen çevresel ve beslenme etmenleri + makale sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1)Eva Lau, Davide Carvalho, Cidalia Pina-Vaz, Jose-Adelino Barbosa, Paula Freitas Beyond gut microbiota: understanding obesity and type 2 diabetes,HORMONES 2015, 14(3):358-369 2) World Journal of gastroenterology 2014 December 21; 20(47): 17693-18060
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 2 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |