Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MİKROBİYOTA VE HASTALIKLARLA İLİŞKİSİ BES556 - 2 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Barsağın fizyolojisini öğrenirler
2) Barsağın fonksiyonlarını öğrenirler
3) Bağırsakta kolonize olan bakterilerin sağlık üzerindeki etkilerini öğrenirler
4) Bağırsak mikrobiyatası ve hastalıklarla ilişkisini öğrenirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBarsağın fizyolojisi, fonksiyonları, bağırsak mikrobiyatası,sağlık üzerindeki etkileri ve hastalıklarla ilişkisi ile mikrobiyotayı etkileyen çevresel ve beslenme etmenleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mikrobiyataya Giriş
2. Hafta Barsağın fizyolojisi,fonksiyonları
3. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının tanımı
4. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının fonksiyonları
5. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının diyabet ile ilişkisi+makale sunumu
6. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının kardiyovasküler hastalıklarla ile ilişkisi + makale sunumu
7. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının sindirim sistemi ile ilişkisi+makale sunumu
8. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının sinir sistemi ile ilişkisi+ makale sunumu
9. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının kanser ile ilişkisi+ makale sunumu
10. Hafta Bağırsak mikrobiyotasının immün sistem ile ilişkisi+ makale sunumu
11. Hafta Bağırsak mikrobiyotası ve alerji + makale sunumu
12. Hafta Bağırsak mikrobiyotası ve enerji metabolizması + makale sunumu
13. Hafta Bağırsak mikrobiyotası ve otoimmün hastalıklar + makale sunumu
14. Hafta Bağırsak mikrobiyotasını etkileyen çevresel ve beslenme etmenleri + makale sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Eva Lau, Davide Carvalho, Cidalia Pina-Vaz, Jose-Adelino Barbosa, Paula Freitas Beyond gut microbiota: understanding obesity and type 2 diabetes,HORMONES 2015, 14(3):358-369
2) World Journal of gastroenterology 2014 December 21; 20(47): 17693-18060
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu250
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler22040
Toplam İş Yükü141
Toplam İş Yükü / 304,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X     X   X
P5  X       X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X     X   X
P9  X     X   X