DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Merve Özdemir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fonksiyonel besinlerin tanımı öğrenirler 2) Fonksiyonel besinlerin sınıflandırılmasını öğrenirler 3) Fonksiyonel besinlerin diyabet ve obzeite ile ilişkisine yönelik bilgileri öğrenirler.
4) Fonksiyonel besinlerin KVH, HT ve pulmoner hastalıklar ile ilişkisine yönelik bilgileri öğrenirler. 5) Fonksiyonel besinlerin sinir sistemi,kanser ve sindirim sistemi ile ilişkisine yönelik bilgileri öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Fonksiyonel besinlerin tanımı, sınıflandırılması, fonksiyonları ve hastalıklarla ilişkisi |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fonksiyonel besinlerin tanımı | 2. Hafta | Fonksiyonel besinlerin tanımı | 3. Hafta | Fonksiyonel besinlerin sınıflandırılması | 4. Hafta | Fonksiyonel besinlerin DM ile ilişkisi | 5. Hafta | Fonksiyonel besinlerin obezite ile ilişkisi | 6. Hafta | Fonksiyonel besinlerin uyku ile ilişkisi | 7. Hafta | Fonksiyonel besinlerin KVH ile ilişkisi | 8. Hafta | Fonksiyonel besinlerin pulmoner hastalıklar ile ilişkisi | 9. Hafta | Fonksiyonel besinlerin immun sistem ile ilişkisi | 10. Hafta | Fonksiyonel besinlerin HT ile ilişkisi | 11. Hafta | Fonksiyonel besinlerin sinir sistemi ile ilişkisi | 12. Hafta | Fonksiyonel besinlerin kanser ile ilişkisi | 13. Hafta | Fonksiyonel besinlerin sindirim sistemi ile ilişkisi | 14. Hafta | Fonksiyonel besinlerin yaşlanma ile ilişkisi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1)Functional foods Ed.Glenn R G,Christian MW.Woodhead publishing limited,2000. 2)ILSI EUROPE CONCISE MONOGRAPH SERIES Functional Foods From Science to Health and Claims,2008. 3) Danik M. Martirosyan,Jaishree Singh Functional Foods in Health and Disease, A new definition of functional food by FFC: what makes a new definition unique? 2015; 5(6):209-223.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 4 | 12 | 48 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |