Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırmanın başından sonuna kadar olan süreçte sahip olması gereken bilgileri öğrenir. 2) Tek başına araştırma yapabilmeyi öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencilere bir araştırmanın nasıl planlanacağını, nasıl veri toplanacağını ve verilerin istatistiksel olarak nasıl değerlendirileceğini anlatmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Araştırma Türleri ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Bir Araştırmanın Planlanması ve Aşamaları; (Araştırma Önerisinin Hazırlanması)
2. Hafta
Araştırmalarda Örneklemenin Önemi ve Örnekleme Yöntemleri (Küme Örneklemesi; Tabakalı Küme Örneklemesi); Örneklem Büyüklüğünün Hesaplama Yöntemleri ve Programları
3. Hafta
Nicel Veri Toplama Teknikleri I ; (Anket, Deney)
4. Hafta
Nitel Veri Toplama Teknikleri I; (Gözlem, Mülakat, Odak Grup)
5. Hafta
İstatistiksel Yazılım programlarına Giriş ; (SPSS ve MİNİTAB)
6. Hafta
Ham Veri Girişi, Sıklık ve Çapraz Tabloların Oluşturulması
7. Hafta
SPSS ve Minitab?da Tanımlayıcı İstatistikler; Grafik Çizimleri
8. Hafta
Hipotez Testleri ve SPSS ve Minitab Uygulamaları I; Tek Kitle Ortalamasına İlişkin Hipotez Testi; İki Kitle Ortalaması Arasındaki Farka İlişkin Test (Parametrik ve Parametrik Olmayan)
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
Hipotez Testleri ve SPSS ve Minitab Uygulamaları II; Ki-kare Dağılımı ve Ki-kare Analizi, Hipotez Testleri ve SPSS ve Minitab Uygulamaları
11. Hafta
Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way ANOVA) ve Çoklu Karşılaştırma Testleri,Doğrusal Regresyon Analizi I; SPSS ve Minitab Uygulamaları
12. Hafta
Araştırmalarda Etkili Sunum teknikleri
13. Hafta
Sınıf içi uygulama
14. Hafta
Öğrenci Araştırmalarının Sunumu Proje sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999.
Prof.Dr.Reha Alpar, ?Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI İ Joaquim P. Marquez de Sa, 2007: Applied Statistics Using
SPSS, Statistica, Matlab and R, free e-book, Newyork.STATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Yüksel Terzi, 2012: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen-Ed. Fak. İstatistik Bölümü, SPSS Ders Notları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
10
Proje
1
20
Diğer
1
40
Toplam(%)
95
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
95
Finalin Başarıya Oranı(%)
5
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
2
2
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
6
5
30
Toplam İş Yükü
152,5
Toplam İş Yükü / 30
5,08
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ