Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESLENME ANTROPOMETRİSİ BES539 - 2 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Merve Özdemir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Vücut bileşimini antropometrik ve laboratuvar yöntemlerle saptayacak
2) Büyüme ve gelişmeyi değerlendirecek ve elde edilen değerlerin kesinlik, doğruluk, güvenirlik yönünden irdeleyecek
3) Değerlerin yorumlanması ve ölçüm yapılması konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBeslenmenin vücut bileşimine etkisi, antropometrik yöntemlerin çeşitleri ve işlevleri, standartların kullanımı ve yorumlanmasının öğretilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Antropometride temel kavramlar
2. Hafta Antropometrik ölçümlerde kullanılan ekipman
3. Hafta Antropometrik ölçüm yöntemleri
4. Hafta Antropometrik ölçüm yöntemleri (devam)
5. Hafta Ölçüm ve kayıt yönergeleri, kalibrasyon
6. Hafta Özel gruplarda antropometrinin kullanımı (bebek ve çocuklar)
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Genetik büyüme potansiyelinde etnik farklılıklar
9. Hafta Özel gruplarda antropometrinin kullanımı (adolesan)
10. Hafta Özel gruplarda antropometrinin kullanımı (yetişkin ve yaşlılar)
11. Hafta Referans standart değerlerin oluşturulması, yorumlanması
12. Hafta Antropometrik index seçimi
13. Hafta Antropometrik ölçümlerin beslenme araştırmalarında kullanımı
14. Hafta Antropometrik ölçümlerin geçerlilik ve güvenilirliliği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDwyer J. "Dietary Assessment." In Modern Nutrition in Health and Disease, 9th ed., edited by Maurice E. Shils, James A. Olson, Moshe Shike, and A. Catherine Ross. Baltimore: Williams and Wilkins, 1999.
Willett W. Nutritional Epidemiology, 2d ed. Oxford: Oxford University Press, 1998.
Woodruff BA and Duffield A. Adolescents assessment of nutritional status in emergency-affected populatins, ACC/SCN, 2000
Physical Status:The use and interpretation of anthropometry,WHO Expert Committee,Geneva,1995
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Makale Sunuşu120
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler41248
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8     
P9  X   X   X