Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumun beslenme sorunlarını saptama konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 2) Beslenme sorunlarının nedenlerini saptama konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 3) Bu sorunlara yönelik çözüm üretme konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 4) Beslenme plan ve politikaları oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bir toplumun beslenme sorunlarını belirlemede kullanılan yöntemler, risk gruplarının beslenme sorunlarını tanımlayabilme ve değerlendirebilme, çözüm yolları üretme konusunda bilgi ve beceri kazanma
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Beslenme düzeyi kavramı
2. Hafta
Beslenme düzeyini etkileyen faktörler
3. Hafta
Beslenme düzeyinin saptanmasında kullanılan indikatörler
4. Hafta
Beslenme düzeyini saptamaya yönelik araştırma planlama
5. Hafta
Araştırmalarda veri kalitesi ve etkileyen faktörler
6. Hafta
Verilerin yorumlanması
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Hastalıkların verilerin yorumlanmasına etkisi
9. Hafta
Besin tüketim araştırmaları
10. Hafta
Beslenme düzeyinin saptanmasında biomarkerların kullanımı
11. Hafta
Antropometrik ölçümler
12. Hafta
Referans standartların oluşturulması ve yorumlanması
13. Hafta
Beslenme düzeyinin izlenmesine ilişkin programların oluşturulması ve değerlendirilmesi
14. Hafta
Beslenme plan ve politikalarının değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tezcan, S., Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi,Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No: 92/1, Ankara, 1992. Bertan, M., Enünlü, T., Bölge Sağlık Yönetiminde Epidemiyoloji El Kitabı, DSÖ, HÜTF Halk Sağlığı Anabilim Dalı, 90/51, Ankara, 1990. Matgetts, B.M., Nelson, M., Design Concepts in Nutritional Epidemiology, Oxford University Press, 1991. Langseth,L., Nutritional Epidemiology Possibilities and Limitations, ILSI EUROPE CONCIS1. E MONOGRAPH SERIES, ILSI Europe, 1993 Pysical Status: The use and interpretation of anthropometry, WHO Expert Committee, 1995