Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİLERDE FİZİKSEL AKTİVİTE VE SPOR I SBB549 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Engellilik ve çeşitlerini bilir.

2) Engelliler için fiziksel aktivitenin yerini ve faydalarını bilir.

3) Engel çeşitlerine göre rekreatif ve yarışma amaçlı sporları bilir.
4) Değişik engel gruplarına göre aktivite planlayabilir.

5) Engel çeşidine göre aktivite uyarlaması yapabilir.

6) Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarını bilir.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders, engelliler için fiziksel aktivite ve sporun anlamı, önemi ve engelliler üzerindeki etkileri, değişik engel gruplarına göre aktivite planlama ve uyarlamaları, engelliler için spor organizasyonları, yasal boyutlar konularını kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Engellilik ve çeşitleri
2. Hafta Engellilik ve çeşitleri
3. Hafta Engelliler için fiziksel aktivitenin anlamı, önemi ve faydaları.
4. Hafta Rekreatif ve yarışma amaçlı spor branşları ve sınıflamalar
5. Hafta Engel gruplarına göre rekreatif amaçlı fiziksel aktivite planlama / uyarlama örnekleri
6. Hafta Engelliler de fiziksel aktivite ve spora a ilişkin yapılan çalışma örnekleri derleme sunumu
7. Hafta Engel gruplarına göre rekreatif amaçlı fiziksel aktivite planlama / uyarlama öğrenci sunumu
8. Hafta Engellilerde fiziksel aktivite ve spora ilişkin makale sunumları (2 türkçe, 2 ingilizce)
9. Hafta Ulusal ve uluslararası engelli spor yarışmaları (öğrenci sunumu)
10. Hafta Proje planlama haftası
11. Hafta Proje uygulama
12. Hafta Proje uygulama
13. Hafta Proje uygulama
14. Hafta Proje uygulama
15. Hafta Proje Sunumları
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara.
Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation.
Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Proje130
Makale Sunuşu120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1            X
P2          X  
P3    X   X       X
P4          X  
P5      X       X
P6      X   X     X
P7      X       X
P8        X     X
P9      X   X     X
P10      X   X     X