DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Hazır Aytar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuklarda fiziksel gelişimi bilir 2) Çocuklarda aerobik güç gelişimini bilir 3) Çocuklarda kuvvet gelişimini bilir 4) Çocuklarda anaerobik güç gelişimini bilir 5) Çocuklarda sürat gelişimini bilir 6) Çocuklarda esneklik gelişimini bilir 7) Farklı spor dallarına göre yetenek seçimi kriterlerini bilir ve anlar 8) Türkiye ve farklı ülkelerdeki yetenek seçimi modellerini analiz eder
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler çocuklarda temel biyolojik gelişim süreçlerini, egzersiz ve sporun çocuklardaki temel biyolojik gelişime etkisini, yetenek seçimi kriterlerini ve bunların farklı spor dallarına uygulanmasını, ayrıca Türkiye ve farklı ülkelerdeki farklı yetenek seçimi modellerini öğrenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yetenek Seçimi Tanımı ve Türleri | 2. Hafta | Yetenekli Sporcunun Özellikleri | 3. Hafta | Yetenek Seçimi Yöntemleri | 4. Hafta | Yetenek Seçimi Modelleri | 5. Hafta | Yetenek Seçiminde Ölçme Değerlendirme | 6. Hafta | Yetenek Seçiminde Ölçme Değerlendirme | 7. Hafta | Büyüme Dönemleri | 8. Hafta | Büyüme Dönemleri Ve Antrenman | 9. Hafta | Farklı antrenman yaklaşımları | 10. Hafta | Farklı antrenman yaklaşımları | 11. Hafta | Yeteneğin Yönlendirilmesi | 12. Hafta | Yeteneğin Yönlendirilmesi | 13. Hafta | Seminer ve Proje sunum | 14. Hafta | Seminer ve Proje sunum | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Bompa, TO. (1999) Periodization: Theory and Methodology of Training. Human Kinetics, Champaing, IL 2. Baechle, RT & Earle, RW (2008) Essentials of Strength Training and Conditioning.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 25 | Proje | 1 | 25 | Diğer | 1 | 40 | Toplam(%) | | 90 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 90 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 10 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 65 | 65 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 40 | 80 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 193 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |