DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Hazır Aytar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Spor sakatlıklarının oluşmasındaki risk faktörlerini bilir ve anlar 2) Spor sakatlıklarının oluşmasını engellemek için gereken önlemleri anlar 3) Spor dallarına yönelik sakatlanma risklerini bilir ve anlar 4) Spor dallarına yönelik sakatlıklara karşı gereken önlemleri bilir ve anlar 5) Spor sakatlıklarının önlenmesine yönelik araştırma planlar ve uygular
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Spor sakatlıklarının oluşmasındaki risk faktörleri, kadın ve çocuk sporculara özgü sorunlar ve çevresel faktörlere bağlı spor yaralanmaları, bunların önlenmesi için yapılabilecekler; saha kenarında ilk yardım prensipleri nin uygulamalı olarak gösterilmesi ve çeşitli organ sistemlerine ait spora özgü yaralanmalar, aşırı kullanım yaralanmalarının çözümleri ve doping. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Spor sakatlıklarına genel giriş | 2. Hafta | Spor sakatlıklarına neden olan risk faktörleri | 3. Hafta | Spor sakatlıklarına neden olan risk faktörleri | 4. Hafta | Spor yaralanmalarında ilk yardım uygulamaları | 5. Hafta | Spor yaralanmalarında ilk yardım uygulamaları | 6. Hafta | Spor sakatlıklarının önlenmesine ısınma ve germe egzersizleri | 7. Hafta | Spor sakatlıklarının oluşmasına engellemek için gerekli önlemler | 8. Hafta | Antrenman ve müsabakalar sırasında ilk yardım uygulamaları | 9. Hafta | Antrenman ve müsabakalar sırasında ilk yardım uygulamaları | 10. Hafta | Farklı spor dallarında yaralanmalar, örnek | 11. Hafta | Farklı spor dallarında yaralanmalar, sunum | 12. Hafta | Farklı spor dallarında yaralanmalar, sunum | 13. Hafta | Farklı spor dallarında yaralanmalar, sunum | 14. Hafta | Farklı spor dallarında yaralanmalar, sunum |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Baechle, RT & Earle, RW (2008) Essentials of Strength Training and Conditioning. Human Kinetics, Champaing, IL 2. Peterson, L, Renstroem, P & Dunits, M. (2000) Sports Injuries: Their Prevention and Treatment. Scientific Publishers
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 65 | 65 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 40 | 80 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 193 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |