DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Murat Erdoğan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hücre fizyolojisini ve farklı egzersiz tiplerindeki hücresel değişimleri kavrar 2) Enerji kaynakları ve egzersiz tipleri arasındaki ilişkiyi anlar 3) İskelet kasının antrenmana uyumunu bilir 4) Akut ve kronik egzersize hormonal yanıtları bilir 5) Organizmanın egzersiz ve antrenmana akut ve kronik uyumunu anlar 6) Egzersiz fizyolojisine yönelik araştırma planlar ve uygular
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Egzersiz sırasında vücut sistemlerinde oluşan kısa ve uzun süreli değişimler ve uyumların incelenmesi. Farklı egzersiz yöntemlerinin etkilerinin incelenmesi, yorgunluk, toparlanma, doping ve farklı ortamlarda performansın değerlendirilmesi ve performansı etkileyen faktörlerin incelenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Metabolizma ve enerji sistemleri | 2. Hafta | İnsan vücudundaki kontrol mekanizmaları | 3. Hafta | Egzersiz ve toparlanma metabolizması | 4. Hafta | Egzersize hormonal yanıtlar | 5. Hafta | Hareketin kassal kontrolü | 6. Hafta | Hareketin sinirsel kontrolü | 7. Hafta | Seminer sunum 1 | 8. Hafta | Seminer sunum II | 9. Hafta | Egzersize kardiovasküler uyum | 10. Hafta | Egzersize respiratuar uyum | 11. Hafta | Isı düzenlenmesi | 12. Hafta | Ergojenik Yardımcılar: Fizyolojik ve Beslenme Ajanları | 13. Hafta | Antrenmana fizyolojik uyumlar | 14. Hafta | Proje Teslim |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Powers, KS. & Howley, TE. (2004) Exercise Physiology: Theory and Applicaiton to Fitness and Performance. McGraw Hill, 2. Wilmore, JH & Costill, DL. (2004) Physiology of Sport and Exercise, Human Kinetics, Champaing, IL. 3. Astrand, P. O., Rodahl, K., Dahl, H. A. ve Stromme, S. B. (2003). Textbook of Work Physiology Physiological Bases of Exercise. Fourth Edition. Human Kinetics
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 65 | 65 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 40 | 80 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 193 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |