Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE VE PSİKOLOJİK ZİNDELİK SBB521 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Atahan Altıntaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Egzersiz ve fiziksel aktivitenin yararlarını anlar
2) Egzersiz ve fiziksel aktiviteye nasıl katılım sağlanacağını açıklar
3) Büyüme, gelişme ve kaliteli yaşam hakkında bilgi edinir
4) Fiziksel aktivite ve zindelik arasındaki ilişkiyi öğrenir
5) Fiziksel aktivite ve bilişsel fonksiyonu arasında ilişki kurar
6) Fiziksel aktivitenin uyku, stres, kaygı ve acı üzerinde olan etkilerini öğrenir
7) Fiziksel aktivite ve psikolojik zindelik arasındaki ilişkiyi teorik bakımdan ele alır ve analiz eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel aktivitenin hem klinik hem de klinik olmayan psikolojik faydalarını kavrayabilirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Egzersiz psikolojisine giriş
2. Hafta Fiziksel aktivite epidemiyoloji
3. Hafta Fiziksel aktivite epidemiyoloji araştırmaları
4. Hafta Egzersiz psikolojisi teorileri
5. Hafta Egzersiz davranışı model ve teorileri i
6. Hafta Egzersiz davranışı model ve teorileri ii
7. Hafta Kişilik ve egzersiz
8. Hafta Benlik kavramı, benlik saygısı ve egzersiz
9. Hafta Egzersiz, stres ve kaygı
10. Hafta Egzersiz ve duygusal zindelik
11. Hafta Sağlıklı yaşam ve egzersiz
12. Hafta Beden imgesi ve egzersiz
13. Hafta Egzersizin psikolojik etkileri
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBiddle, S. & Mutrie, N. (1991). Psychology of Physical Activity and Exercise. London: Springer - Verlag.
Hagger, M. & Chatzisarantis, N. (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. Glasgow: Mc Graw Hill Company
Leith, L. M. (1994). Foundations of Exercise and Mental Health. Morgantown: Fitness Information Technology.
Buckworth, J. & Dishman, R. K. (2002). Exercise Psychology. Illinois Champaign: Human Kinetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje140
Makale Sunuşu130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav166
Kısa Sınavlara hazırlık21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi21020
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler41664
Toplam İş Yükü172
Toplam İş Yükü / 305,73
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X
P4    X   X   X     X  
P5    X   X   X      
P6  X     X       X  
P7      X     X   X  
P8  X   X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X   X