DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Atahan Altıntaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Egzersiz ve fiziksel aktivitenin yararlarını anlar 2) Egzersiz ve fiziksel aktiviteye nasıl katılım sağlanacağını açıklar 3) Büyüme, gelişme ve kaliteli yaşam hakkında bilgi edinir 4) Fiziksel aktivite ve zindelik arasındaki ilişkiyi öğrenir 5) Fiziksel aktivite ve bilişsel fonksiyonu arasında ilişki kurar 6) Fiziksel aktivitenin uyku, stres, kaygı ve acı üzerinde olan etkilerini öğrenir 7) Fiziksel aktivite ve psikolojik zindelik arasındaki ilişkiyi teorik bakımdan ele alır ve analiz eder
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel aktivitenin hem klinik hem de klinik olmayan psikolojik faydalarını kavrayabilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Egzersiz psikolojisine giriş | 2. Hafta | Fiziksel aktivite epidemiyoloji | 3. Hafta | Fiziksel aktivite epidemiyoloji araştırmaları | 4. Hafta | Egzersiz psikolojisi teorileri | 5. Hafta | Egzersiz davranışı model ve teorileri i | 6. Hafta | Egzersiz davranışı model ve teorileri ii | 7. Hafta | Kişilik ve egzersiz | 8. Hafta | Benlik kavramı, benlik saygısı ve egzersiz | 9. Hafta | Egzersiz, stres ve kaygı | 10. Hafta | Egzersiz ve duygusal zindelik | 11. Hafta | Sağlıklı yaşam ve egzersiz | 12. Hafta | Beden imgesi ve egzersiz | 13. Hafta | Egzersizin psikolojik etkileri | 14. Hafta | Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Biddle, S. & Mutrie, N. (1991). Psychology of Physical Activity and Exercise. London: Springer - Verlag. Hagger, M. & Chatzisarantis, N. (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. Glasgow: Mc Graw Hill Company Leith, L. M. (1994). Foundations of Exercise and Mental Health. Morgantown: Fitness Information Technology. Buckworth, J. & Dishman, R. K. (2002). Exercise Psychology. Illinois Champaign: Human Kinetics.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 40 | Makale Sunuşu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 10 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 10 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 16 | 64 | Toplam İş Yükü | | | 172 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |