DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Atahan Altıntaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Egzersiz ve sağlık programlarında insanlar ile çalışırken temel iletişim becerilerini uygular 2) Hedef belirleme stratejilerini içeren temel kavramları anlar 3) Kişiler arası ilişki becerilerini anlar ve geliştirir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler, sağlık hizmetlerinde görev alan sağlıklı yaşam uzmanlarının, bireylerin spora katılımlarının ve bağlılıklarını arttırma kullanacakları, psikolojik yardım stratejileri ve danışmanlık becerilerinin kuramsal ve uygulamalı aktarılmasını öğrenebilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İlişkilerde Yardımlaşma | 2. Hafta | Yardım İlişkilerinde Kişisel ve Profesyonel Sınırlar | 3. Hafta | İletişim Becerileri | 4. Hafta | Duyguların Yansıtılması ve Anlamı | 5. Hafta | Başa Çıkma Becerileri | 6. Hafta | Hedef Belirleme Becerileri | 7. Hafta | Çözüm Becerileri: Kişiler Arası Çatışmayı Anlamak ve Çözmek | 8. Hafta | Yardım Sürecinin Değerlendirilmesi | 9. Hafta | Uygulama | 10. Hafta | Uygulama | 11. Hafta | Uygulama | 12. Hafta | Uygulama | 13. Hafta | Uygulama | 14. Hafta | Uygulama |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Chang, V., Scott, S. & Decker, C. (2009). Developing Helping Skills: A Step-by-Step Approach , Belmont, CA: Brooks-Cole Thompson Learning. Egan, G. (2007). The skilled helper: A problem-management and opportunity-development approach to helping (8th edition). Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. Gavin, J. & Gavin, N. (1995). Psychology for health fitness professionals. Illinois Champaign: Human Kinetics.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 50 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 3 | 6 | 18 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 10 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 10 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 16 | 64 | Toplam İş Yükü | | | 184 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |