Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerde yönetsel yaklaşımların halkla ilişkileri nasıl kavramsallaştırdığını ve eleştirel halkla ilişkiler yaklaşımının yönetsel yaklaşıma getirdiği eleştirileri öğrenir. 2) Halkla ilişkilerdeki eleştirel, toplumsal, sosyo-kültürel yaklaşımların halkla ilişkileri kavramsallaştırma biçimlerini ve bu yaklaşımların güncel tartışma odaklarını öğrenir. 3) Demokrasi, sivil toplum, kamusal alan tartışmaları ekseninde, halkla ilişkiler pratiğinin topluma ve toplumsal dönüşüme ne gibi katkılarının olabileceğini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Derste, halkla ilişkilerdeki eleştirel, toplumsal, sosyo-kültürel ve güncel yaklaşımların halkla ilişkileri kavramsallaştırma biçimleri tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Halkla İlişkilerde Yönetsel Yaklaşımlar
3. Hafta
Halkla İlişkilerde Yönetsel Yaklaşımlar
4. Hafta
Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar
5. Hafta
Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar
6. Hafta
Halkla İlişkilerde Toplumsal Yaklaşım: Sosyo-Kültürel Perspektif
7. Hafta
Halkla İlişkilerde Toplumsal Yaklaşım: Sosyo-Kültürel Perspektif
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Halkla İlişkilerde Postkolonyal Perspektif
10. Hafta
Halkla İlişkilerde Kamu Çıkarı ve Etik
11. Hafta
Halkla İlişkilerde Kamusal Alan, Sivil Toplum ve Demokrasi Tartışmaları
Akçay, E. (2017). Halkla İlişkileri Postkolonyal Perspektifle Yeniden Düşünmek. Selçuk İletişim, 9 (4): 66-88. Anderson, W. B. (2017). Social Movements And Public Relations in the Early Twentieth Century: How One Group Used Public Relations to Curtail Venereal Disease Rates. Journal of Public Relations Research, 29 (1): 3-15. Bardhan, N., Weaver, C. K. (der) (2011). Public Relations in Global Cultural Contexts: Multi-Paradigmatic Perspectives. New York: Routledge. Biber, A. (2006). Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel. Bivins, T. H. (1993). Public Relations, Professionalism, and the Public Interest. Journal of Business Ethics, 12: 117-126. Curtin P. A., Gaither T. K. (2005). Privileging Identity, Difference, and Power: The Circuit of Culture As a Basis for Public Relations Theory. Journal of Public Relations Research, 17 (2): 91-115. Coombs, W. T., Holladay, S. J. (2014). Its Not Just PR: Public Relations in Society. West Sussex: John Wiley & Sons. Dutta-Bergman, M. J. (2005). Civil Society and Public Relations: Not So Civil After All. Journal of Public Relations Research, 17(3): 267-289. Edwards, L. (2011). Defining the `Object? of Public Relations Research: A New Starting Point. Public Relations Inquiry, 1(1): 7- 30. Edwards, L., Hodges, C. E. M. (der) (2011). Public Relations, Society & Culture: Theoretical and Empirical Expolartions. New York: Routledge. Heath, R. L. (der) (2001). Handbook of Public Relations. California: Sage. Holtzhausen, D. R., Voto, R. (2002). Resistance From the Margins: The Postmodern Public Relations Practitioner as Organizational Activist. Journal of Public Relations Research, 14 (1): 57-84. Hon, L. (2015). Digital Social Advocacy in the Justice for Trayvon Campaign. Journal of Public Relations Research, 27(4): 299-321. Keskin, F., Özdemir, B. P. (der) (2009). Halkla İlişkiler Üzerine Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri. Ankara: Dipnot. L'Etang, J., Pieczka, M. (2002). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Vadi Yayınları. L'Etang, J. (2016). Public Relations, Activism and Social Movements: Critical Perspectives. Public Relations Inquiry, 5(3): 207? 211. McKie, D., Munshi, D. (2007). Reconfiguring Public Relations: Ecology, Equity, and Enterprise. Routledge, New York. Messina, A. (2007). Public Relations, the Public Interest and Persuasion: An Ethical Approach. Journal of Communication Management, 11 (1): 29-52. Munshi, D., McKie, D. (2001). Different Bodies of Knowledge: Diversity and Diversification in Public Relations. Australian Journal of Communication, 28(3), 11-22. Munshi, D., Kurian, P. (2005). Imperializing Spin Cycles: A Postcolonial Look at Public Relations, Greenwashing, and the Separation of Publics. Public Relations Review, 31, 513- 520. Roth, N. L., Hunt, T., Stavropoulos, M. ve Babik, K. (1996). ?Can?t We All Just Get Along: Cultural Variables in Codes of Ethics.? Public Relations Review, 22(2), 151- 161. Sommerfeldt, E. J. (2013). ?The Civility of Social Capital: Public Relations in the Public Sphere, Civil Society, and Democracy.? Public Relations Review,39, 280- 289. Spicer, C. H. (2000). ?Public Relations in a Democratic Society: Value and Values. Journal of Public Relations Research, 12 (1): 115-130. Thompson, G. (2016). Towards a Theory of Rent-seeking in Activist Public Relations. Public Relations Inquiry, 5(3): 213?231. Toledano, M. (2016). Advocating for Reconciliation: Public Relations, Activism, Advocacy and Dialogue. Public Relations Inquiry, 5(3): 277?294. Yıldırım Becerikli, S. (2008). ...ve Halkla İlişkiler: Şeytanın Avukatlığından Arabuluculuğa; Bir Disiplinin Eleştirel Analizi. Ankara: Karınca Yayınları. Yıldırım Becerikli, S. (2011). Halkla İlişkiler ve Reklamın Anatomisi Eleştirel Bir Kavrayış. Ankara: Ütopya.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
55
55
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
55
55
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ