Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kimlik, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar, kurumsal kültür, kurumsal iletişim ve görsel kimlik kavramlarının farklarını bilerek halkla ilişkiler sürecindeki önemini kavrar. 2) Görsel kimliğin arka planını değerlendirerek karmaşık yapısını anlar, tarihsel süreci öğrenir, görsel deneyimi değerlendirebilecek ve anlamlandırabilecek bilgi birikimine sahip olur. 3) Görsel iletişimi anlamlandırmak için toplumsal, kültürel, ideolojik ve kurumsal bağlantıları kurarak, alımlama süreçlerinin ve tasarım süreçlerinin iletişimsel özelliklerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kimlik, kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar, kurum kültürü, kurumsal iletişim ve görsel kimlik gibi kavramların önemini ortaya koyarak halkla ilişkiler süreci hakkında bilgi vermek. Görsel iletişimi anlamak için; sosyal, kültürel, ideolojik ve kurumsal ağlar anlaşılmalıdır. Bu arada ders boyunca öğrenciler, görsel kimliğin karmaşık arka planını değerlendirerek öğrenecekler ve görsel deneyimi değerlendirme ve anlamlandırma, alımlama ve tasarım süreçlerini anlama bilgisine sahip olacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kimlik ve kurum kimliği kavramları
2. Hafta
Kurum kimliğini oluşturan unsurlar: kurum felsefesi, kurumsal davranış, kurumsal dizayn ve kurumsal iletişim
3. Hafta
Kurum kültürü, kurum iklimi ve kurum imajı
4. Hafta
Kurum kimliğinde değişim, kurum kimliği çalışmalarının kurum içi ve kurum dışı faydaları
5. Hafta
Kurum kimliği oluşturulma sürecinde kullanılan modeller: Wally Olins Modeli, Peter G. C. Lux Modeli, Gerhard Regenthal Modeli, Henrion, Ludlow ve Schmidt?in Modeli
6. Hafta
Kurum kimliği oluşturulma sürecinde planlama
7. Hafta
Kurum kimliği inşa sürecinde halkla ilişkiler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Görsel kimlik kavramı
10. Hafta
Kurum kimliği ve görsel kimlik ilişkisi
11. Hafta
Görsel kimlik bileşenleri ve örnek incelemeler
12. Hafta
Görsel kimlik bileşenleri: logo, amblem, slogan, tipografi, renk
13. Hafta
Görsel kimlik bileşenleri: görsel iletişim standartları
14. Hafta
Döneme yönelik genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Becer, E. (2013). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Dündar, F. N. (2013). Görsel Kimliğin Kurum İmajına Etkileri, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 91-101. Elden, M. (2005). Kurum Kimliği ve Kurumsal Reklam Arasındaki İlişki, Yeni Düşünceler, 1 (1), 53-60. Jefkins, F. (1995). Kurum Kimliği (Çev. Aydemir Okay), Marmara İletişim Dergisi, 9, 33-40. Malcolm, B. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya. Okay, A. (2013). Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları. Sarıkavak, N. K. (2003). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. İpek, Ö. (2019). İmgeler Arasında. İstanbul: Doruk Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ