DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yavuz Ercil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sistem tasarımını öğrenir. 2) Kurum politikalarının oluşturulmasını öğrenir. 3) Etki analizi süreçlerini modellemeyi öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, katılımcılar iletişim alanında karmaşık iş ve sosyal sorunların teşhis etme ve çözme yeteneğini geliştirmek için sistem düşüncesi ve modelleme araçlarını konu edinmektedir. Genelde yeni ve geleneksel medya ve özelde medya kurumlarının yönetim sorunlarını yapılanmak için esnek ve güçlü bir yaklaşım geliştirilerek ve medya, sosyal ve çevre sistemlerinin birbirine bağlığı analiz edilecektir.
Derste, büyüme ve durgunluk, rekabet, çevresel sürdürülebilirlik ve şirket dinamikleri dahil olmak üzere geniş bir iş ve kamu politikası konuları iletişim açısından araştırır. Tartışılacak endüstriler arasında havayolları, platform teknolojisi şirketleri, ulaşım ve ayrıca kamu politikası ve sosyal girişimlerden örnekler bulunmaktadır. Buna ek olarak, sistem düşüncesi ve iş dinamiklerini başarıyla uygulayan kuruluşlar için örnek olay analizleri yapılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersim kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | İletişim ve sistem anlayışı | 3. Hafta | İletişim ortamında sistem modelleri | 4. Hafta | İletişim ortamında sistem modelleri | 5. Hafta | Ağ kuramı ve kuramsal iletişimin tasarımı | 6. Hafta | Ağ kuramı ve kuramsal iletişimin tasarımı | 7. Hafta | Kuramsal iletişimin dinamiklerinin modellenmesi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kuramsal iletişimin dinamiklerinin modellenmesi ve sistem yapısı | 10. Hafta | Kuramsal davranış modelleri | 11. Hafta | Dinamik modeller ve analiz yöntemleri | 12. Hafta | Kuramsal iletişim ve dinamik analizi | 13. Hafta | Proje sunumu | 14. Hafta | Proje sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Wasserman, S., Faust, K. (1994). Social Network Analysis: Methods and Applications. Cambridge Univesity Press. Sterman, D. J. (2000). Business Dynamics. NY: McGrawHill. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Proje,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 15 | 30 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 2 | 30 | 60 | Saha/Alan Araştırması | 1 | 25 | 25 | Makale Sunuşu | 1 | 2 | 2 | Makale İnceleme | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 276 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |