Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
LİDERLİK VE İMAJ YÖNETİMİ HİT527 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yönetici ya da liderlik yapmanın gerekliliklerini iletişim ve halkla ilişkiler bağlamında öğrenir.
2) Lider iletişiminin kurum itibarıyla doğrudan bağlantılı ve imajını korumanın kişisel- kurumsal kariyerini korumakla ilişkili olduğunu bilir
3) Liderin etkili ideal imaja ulaşmada yapması gerekenleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAkademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Lider kimdir? Yönetici kimdir? Lider ve Yönetici arasındaki farklar nelerdir?
2. Hafta İmaj Nedir? Görünüm Nedir?
3. Hafta İmaj oluşturulabilir mi? Yoksa bir özellik midir? İmaj insanları nasıl etkiler?
4. Hafta Lider-Yönetici "ideal imaj" a nasıl ulaşılır? Örnekler üzerinden uygulama.
5. Hafta Liderlik Teorileri
6. Hafta Liderlik Türleri
7. Hafta Etkin Liderlik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Etkili İletişim Yöntemleri
10. Hafta Lider bir yöneticinin izleyeceği iletişim stratejisi
11. Hafta İletişim Becerisi ve Bir Liderin İletişim Becerisi
12. Hafta Liderlik İletişimi
13. Hafta Liderlik yapmanın gerekleri
14. Hafta Örnek liderler üzerine uygulamalı çalışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBalcı, Şükrü (2003), Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi (Genç Parti Örneği), Selcuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,9: 143-161.
Brotzen D. (1999), The role of reputation in crisis management. London: Published for the Institute of Directors and AIG Europe (UK).
Clampitt, Philip G.; Berk, Laurey; Williams, Lee M. (2002), "Leaders as strategic communicators", Ivey Business Journal, Vol 66 i5 50-56.
Eraslan, Levent (2004), Liderlikte Post-Modern Bir Paradigma: Dönüşümcü Liderlik, Uluslar arası İnsanbilimleri Dergisi, vol 1, No 1, ISSN: 1303-5134.
Erzen ÜNAL, Meltem (2008), Siyasi Lider İmajlarının Seçimlerde Etkisi, İstanbul
Fomburn, Charles J. (1996), Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Boston, Massachusett: Harvard Business School Press.
Gardner John W. (1990), On Leadership, The Free Pres, Mac Millan Inc.
Goldberg, Richard (2002), "Leaders play key role in keeping organizational culture from being moldy", The Business Journal.
Grunig James E. (2005), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul.
Hall, Jay (1973), "Interpersonal Style and the communication Dilemma: I. Managerial Implications of the Johari Awareness Model", Human Relations, Vol 27 No.4; 381-399.
Hall, Jay (1974), "Interpersonal Style and the Communication Dilemma: II. Utility of the Johari Awaraness Model for Genotypic Diagnoses", Human Relations,Vol 28 No.8; 715-736.
Lloyd, Herbert M.(1998), Halkla İlişkilerde Meslek Ahlakı, Rota Yayınları, İstanbul.
Mutlu, Erol(2004), İletişim Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara.
Künüçen, Hale (2005-2010) Liderlik, Etkili İletişim, Basılmamış Seminer Notları, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık21530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler23060
Saha/Alan Araştırması12525
Makale Sunuşu122
Makale İnceleme13030
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4  X    
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12      X
P13  X   X   X
P14     
P15      X
P16     
P17     
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X