Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yönetici ya da liderlik yapmanın gerekliliklerini iletişim ve halkla ilişkiler bağlamında öğrenir. 2) Lider iletişiminin kurum itibarıyla doğrudan bağlantılı ve imajını korumanın kişisel- kurumsal kariyerini korumakla ilişkili olduğunu bilir 3) Liderin etkili ideal imaja ulaşmada yapması gerekenleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Akademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Lider kimdir? Yönetici kimdir? Lider ve Yönetici arasındaki farklar nelerdir?
2. Hafta
İmaj Nedir? Görünüm Nedir?
3. Hafta
İmaj oluşturulabilir mi? Yoksa bir özellik midir? İmaj insanları nasıl etkiler?
4. Hafta
Lider-Yönetici "ideal imaj" a nasıl ulaşılır? Örnekler üzerinden uygulama.
5. Hafta
Liderlik Teorileri
6. Hafta
Liderlik Türleri
7. Hafta
Etkin Liderlik
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Etkili İletişim Yöntemleri
10. Hafta
Lider bir yöneticinin izleyeceği iletişim stratejisi
11. Hafta
İletişim Becerisi ve Bir Liderin İletişim Becerisi
12. Hafta
Liderlik İletişimi
13. Hafta
Liderlik yapmanın gerekleri
14. Hafta
Örnek liderler üzerine uygulamalı çalışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Balcı, Şükrü (2003), Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi (Genç Parti Örneği), Selcuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,9: 143-161. Brotzen D. (1999), The role of reputation in crisis management. London: Published for the Institute of Directors and AIG Europe (UK). Clampitt, Philip G.; Berk, Laurey; Williams, Lee M. (2002), "Leaders as strategic communicators", Ivey Business Journal, Vol 66 i5 50-56. Eraslan, Levent (2004), Liderlikte Post-Modern Bir Paradigma: Dönüşümcü Liderlik, Uluslar arası İnsanbilimleri Dergisi, vol 1, No 1, ISSN: 1303-5134. Erzen ÜNAL, Meltem (2008), Siyasi Lider İmajlarının Seçimlerde Etkisi, İstanbul Fomburn, Charles J. (1996), Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Boston, Massachusett: Harvard Business School Press. Gardner John W. (1990), On Leadership, The Free Pres, Mac Millan Inc. Goldberg, Richard (2002), "Leaders play key role in keeping organizational culture from being moldy", The Business Journal. Grunig James E. (2005), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul. Hall, Jay (1973), "Interpersonal Style and the communication Dilemma: I. Managerial Implications of the Johari Awareness Model", Human Relations, Vol 27 No.4; 381-399. Hall, Jay (1974), "Interpersonal Style and the Communication Dilemma: II. Utility of the Johari Awaraness Model for Genotypic Diagnoses", Human Relations,Vol 28 No.8; 715-736. Lloyd, Herbert M.(1998), Halkla İlişkilerde Meslek Ahlakı, Rota Yayınları, İstanbul. Mutlu, Erol(2004), İletişim Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara. Künüçen, Hale (2005-2010) Liderlik, Etkili İletişim, Basılmamış Seminer Notları, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ