Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel ve yazılı iletişimin tarihsel sürecine hakim olurlar. 2) Politik ve ideolojik sistemlerin iletişim üzerindeki etkileri ile ilgili kuramsal bilgi ile birlikte yorumlama kapasitesine sahip olurlar. 3) Dünyadaki sosyal, ekonomik, kültürel ve politik gelişim ve dönüşümlerin iletişim süreçlerine ve kitle iletişim araçlarına olan etkisini değerlendirebilirler. 4) Kitle iletişim araçları olarak adlandırılan tüm araçların ve ideolojik üretime hizmet eden diğer araçların insanları etkileme amacıyla kullanıldıkları hakkında analitik bir bakış açısı kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Akademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tarihsel süreç içinde "Doğu" ve "Batı" kültürlerinin kitle iletişim düzenleri.
2. Hafta
Tarih öncesi çağlarda iletişim yöntemleri (Paleolitik, Mezolitik, Neolitik).
3. Hafta
Antik Çağ uygarlıklarının kitle iletişim yöntemleri (Mısır, Yunan, Roma) ve ilk gazete örnekleri.
4. Hafta
Antik Çağ uygarlıklarının ideoloji ve inanç sistemlerini kitlelere duyurma yöntemleri. Anıtsal megalitik yapılar (Göbeklitepe, Stonhenge, Piramitler).
5. Hafta
İnanç sistemlerinin kitle iletişimine etkileri, tek tanrılı ve çok tanrılı dinler ve öğretiler.
6. Hafta
Orta Çağ ve Gotik dönemde iletişim.
7. Hafta
Ara sınav.
8. Hafta
Rönesans ve Aydınlanma Çağı.
9. Hafta
Yeni buluşların iletişim tarihine etkileri.
10. Hafta
Coğrafi keşifler ve Sanayi Devrimi
11. Hafta
19. yüzyılda emperyalizm ve milliyetçilik etkisinde iletişim.
12. Hafta
20. yüzyıl, I. ve II. Dünya Savaşları.
13. Hafta
Modernizm, savaşlar sonrası modern yaşam ve iletişim.
14. Hafta
21. yüzyılda dönüşen iletişim yöntemleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Crowley D. & Heyer P. (2010). İletişim Tarihi: Teknoloji - Kültür ? Toplum. (Çev. Berkay Ersöz), Ankara: Siyasal Kitabevi. Poe M. T. (2015). İletişim Tarihi: Konuşmanın Evriminden İnternete Medya ve Toplum (Çev. Umut Yener Kaya), İstanbul: Islık Yayınevi. Moran T. P. (2010). Introduction to the History of Communication: Evolutions and Revolutions. Oxford: Peter Lang Inc., International Academic Publishers. McGaughey W. (2011). A Short History of Communicatıon Technologies - From the Earliest Use of Writing to Computers (Communication Technology Book 2). USA: Thistlerose Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ