Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
POPÜLER KÜLTÜR VE REKLAM HİT519 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Şebnem Pala Güzel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Popüler kültürün ne olduğuna dair bir fakındalık oluştururlar.
2) Reklam metinlerini hem bir popüler kültür ürünü hem de bu kültürün yeniden üreticisi olarak anlamlandırabilirler.
3) Farklı analiz yöntemleriyle reklam metinlerini okuyabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAkademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür: kitle kültürü, yüksek kültür, alt kültür ve popüler kültür
2. Hafta Kültür: kitle kültürü, yüksek kültür, alt kültür ve popüler kültür
3. Hafta Popüler kültür, üretenler ve tüketenler
4. Hafta Popüler kültür, üretenler ve tüketenler
5. Hafta Popüler kültür ve reklam ilişkisi: popüler kültürün ürünü ve yeniden üreticisi olarak reklam
6. Hafta Popüler kültür ve reklam ilişkisi: popüler kültürün ürünü ve yeniden üreticisi olarak reklam
7. Hafta Reklam üretimi ve tüketimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Reklam üretimi ve tüketimi
10. Hafta Reklam okumak: Yapısalcı ve Postyapısalcı metin analiz yöntemleri
11. Hafta Reklam okumak: Yapısalcı ve Postyapısalcı metin analiz yöntemleri
12. Hafta Popüler kültür, reklam ve dil
13. Hafta Popüler kültür, reklam ve toplumsal cinsiyet
14. Hafta Popüler kültür reklam ve yaşam tarzı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDağtaş, Banu (2009) Reklam Kültür ve Toplum. Ütopya: Ankara.
Fiske, John (1999) Popüler Kültürü Anlamak. Cev: S. İrvan. Ark: Ankara
İrvan, Süleyman ve Binark, Mutlu (der ve cev) (1995) Kadın ve Popüler Kültür. Ark: Ankara.
Korkmaz, Nilüfer ve Yaylagül, Levent (2008) Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji. Dipnot: Ankara
Leiss, W., Kline, S. ve Sut Jhally (1988) Social Communication in Advertising. Nelson: Canada.
Oktay, Ahmet (2002) Türkiye'de Popüler Kültür. Everest: İstanbul.
Özbek, Meral (1991) Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski. İstanbul: İletişim.
Storey, John (2000) Popüler Kültür Çalışmaları. Kuramlar ve Metodlar. Cev: K. Şahinbaş. Babil: İstanbul.
Wernick, Andrew (1996) Promosyon Kültürü. Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım. Çev: O. Akınhay. Bilim ve Sanat: Ankara.
Williams, Raymond (1993) Kültür. Cev: S. Aydın. İmge: Ankara.
Williamson, Judith (2001) Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Cev: A. Fethi. Ütopya: Ankara.
Mutlu, Erol (2005) "Popüler Kültürü Eleştirmek" Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ütopya: Ankara. s: 293-333.
Ress, G. R. (1999) "Yapısalcılık ve Popüler Kültür" Popüler Kültür ve İktidar. Der: N. Güngör. Vadi: Ankara. s: 347-367.
Shumway, David (1999) "Postyapısalcılık ve Popüler Kültür" Popüler Kültür ve İktidar. Der: N. Güngör. Vadi: Ankara. s: 368-406.
Bennett, Tony (1999) "Popüler ve Popüler Kültür Politikası" Popüler Kültür ve İktidar. Der: N. Güngör. Vadi: Ankara. s: 53-72.
Kellner, Douglas (2001) "Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası". Doğu-Batı Dergisi. Cev: G. Seçkin. Felsefe, Kültür ve Sanat Yayınları: Ankara. S: 195-226.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Uygulama/Pratik140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık21530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler23060
Saha/Alan Araştırması12525
Makale Sunuşu122
Makale İnceleme13030
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4      X
P5  X   X   X
P6     
P7  X   X   X
P8      X
P9  X   X  
P10  X     X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X  
P15  X   X   X
P16  X    
P17  X   X  
P18      X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X