Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Popüler kültürün ne olduğuna dair bir fakındalık oluştururlar. 2) Reklam metinlerini hem bir popüler kültür ürünü hem de bu kültürün yeniden üreticisi olarak anlamlandırabilirler. 3) Farklı analiz yöntemleriyle reklam metinlerini okuyabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Akademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kültür: kitle kültürü, yüksek kültür, alt kültür ve popüler kültür
2. Hafta
Kültür: kitle kültürü, yüksek kültür, alt kültür ve popüler kültür
3. Hafta
Popüler kültür, üretenler ve tüketenler
4. Hafta
Popüler kültür, üretenler ve tüketenler
5. Hafta
Popüler kültür ve reklam ilişkisi: popüler kültürün ürünü ve yeniden üreticisi olarak reklam
6. Hafta
Popüler kültür ve reklam ilişkisi: popüler kültürün ürünü ve yeniden üreticisi olarak reklam
7. Hafta
Reklam üretimi ve tüketimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Reklam üretimi ve tüketimi
10. Hafta
Reklam okumak: Yapısalcı ve Postyapısalcı metin analiz yöntemleri
11. Hafta
Reklam okumak: Yapısalcı ve Postyapısalcı metin analiz yöntemleri
12. Hafta
Popüler kültür, reklam ve dil
13. Hafta
Popüler kültür, reklam ve toplumsal cinsiyet
14. Hafta
Popüler kültür reklam ve yaşam tarzı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Dağtaş, Banu (2009) Reklam Kültür ve Toplum. Ütopya: Ankara. Fiske, John (1999) Popüler Kültürü Anlamak. Cev: S. İrvan. Ark: Ankara İrvan, Süleyman ve Binark, Mutlu (der ve cev) (1995) Kadın ve Popüler Kültür. Ark: Ankara. Korkmaz, Nilüfer ve Yaylagül, Levent (2008) Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji. Dipnot: Ankara Leiss, W., Kline, S. ve Sut Jhally (1988) Social Communication in Advertising. Nelson: Canada. Oktay, Ahmet (2002) Türkiye'de Popüler Kültür. Everest: İstanbul. Özbek, Meral (1991) Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski. İstanbul: İletişim. Storey, John (2000) Popüler Kültür Çalışmaları. Kuramlar ve Metodlar. Cev: K. Şahinbaş. Babil: İstanbul. Wernick, Andrew (1996) Promosyon Kültürü. Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım. Çev: O. Akınhay. Bilim ve Sanat: Ankara. Williams, Raymond (1993) Kültür. Cev: S. Aydın. İmge: Ankara. Williamson, Judith (2001) Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Cev: A. Fethi. Ütopya: Ankara. Mutlu, Erol (2005) "Popüler Kültürü Eleştirmek" Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ütopya: Ankara. s: 293-333. Ress, G. R. (1999) "Yapısalcılık ve Popüler Kültür" Popüler Kültür ve İktidar. Der: N. Güngör. Vadi: Ankara. s: 347-367. Shumway, David (1999) "Postyapısalcılık ve Popüler Kültür" Popüler Kültür ve İktidar. Der: N. Güngör. Vadi: Ankara. s: 368-406. Bennett, Tony (1999) "Popüler ve Popüler Kültür Politikası" Popüler Kültür ve İktidar. Der: N. Güngör. Vadi: Ankara. s: 53-72. Kellner, Douglas (2001) "Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası". Doğu-Batı Dergisi. Cev: G. Seçkin. Felsefe, Kültür ve Sanat Yayınları: Ankara. S: 195-226.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Uygulama/Pratik
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ