Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Anlam evrenindeki varolan metinlerin karmaşıklıklarına ilişkin sistematik bir farkındalık geliştirebilirler; 2) Söylem ve retorik analizinde kullanılan modellerin üstdilini tanıyıp kullanabilirler; 3) Metinleri anlama, yorumlama ve çözümleme becerisi geliştirip metinler üzerine bir üst metin üretebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrenciler, anlam evrenindeki varolan metinlerin karmaşıklıklarına ilişkin sistematik bir farkındalık geliştirebilirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Göstergeler ve anlam
2. Hafta
Kültürel Okuma, Yazma ve Görme Biçimleri ve Pratikleri
Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları: Pragmatizm ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi
11. Hafta
Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları : Göstergebilim
12. Hafta
Konuşma Anlatı Türlerine İlişkin Bir Uygulama
13. Hafta
Yazılı ve Görsel Türlere ve Anlatılara İlişkin Uygulamalar
14. Hafta
Metin üretimi ve geribildirimler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BARKER Chris and Dariusz GALASINSKI. 2001. Cultural Studies and Discourse Analysis: A dialogue Language and Identity. London: Sage Publications. BURKE, Kenneth. (1937). Literature as Equipment for Living. Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman. BAHKTIN, Mikhail. 1981. The dialogic imagination: four essays. Austin: University of Texas Press. BARTHES, Roland, (1964). What is Criticism? Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman BARTHES, Roland, 1987.Yazı nedir. İstanbul: Hil Yayıları BARTHES, Roland.1997. Göstergebilimsel Serüven (Çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. ECO, Umberto. 1979. A theory of semiotics. Bloomington Indiana University Press ECO, Umberto.1989. The Open Work. London: Hutchinson Radius ECO, Umberto. 1990. The Limits of interpretation. Bloomington: Indiana University Press. ECO, Umberto ,1991. Alımlama göstergebilimi. Istanbul: Düzlem FOUCAULT, Michel, (1969). What is an Author?. Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman GOTTDIENER, Mark, 2005. Postmodern Göstergeler: Maddi Kültür ve Postmodern Yaşam Biçimleri (Çev. Erdal Cengiz, Hakan Gür, Arhan Nur) Ankara: İmge Yayınları GÖKTÜRK, Aksit. 1986. Çeviri: dillerin dili. İstanbul: : Çağdas Yayınları GÖKTÜRK, Akşit. 1997. Okuma uğraşı: yazın metninin kavranışında okur,metin, yazar. İstanbul:Yapı Kredi Yayınları. GÖKTÜRK, Akşit. 2002. Sözün Ötesi. Istanbul:Yapı Kredi Yayınları. ISER, Wolgang. 2000. The range of interpretation .Columbia University Press New York ISER,Wolgang. 1978. The act of reading: a theory of aesthetic response. Baltimore: Johns Hopkins University Press JAUSS, Hans Robert. 1982. Aesthetic experience and literary hermeneutics. Minneapolis: University of Minnesota Press JAUSS, Hans Robert. 1989. Question and answer: forms of dialogic understanding.Minneapolis: University of Minnesota Pres. KRISTEVA, Julia 1982. Desire in language : a semiotic approach to literature and art. Oxford: B.Blackwell. KRISTEVA, Julia 1991. Strangers to ourselves. Hempstead: Harvester Wheatsheaf Hemel. SARUP, Madan. 2004. Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. Abdülbaki Güçlü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. SCHIRATO Tony and Susan YELL. 2000. Communication and Culture. London: Sage Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ