Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE GÖRSEL VE YAZILI METİN ANALİZİ HİT517 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Anlam evrenindeki varolan metinlerin karmaşıklıklarına ilişkin sistematik bir farkındalık geliştirebilirler;
2) Söylem ve retorik analizinde kullanılan modellerin üstdilini tanıyıp kullanabilirler;
3) Metinleri anlama, yorumlama ve çözümleme becerisi geliştirip metinler üzerine bir üst metin üretebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğrenciler, anlam evrenindeki varolan metinlerin karmaşıklıklarına ilişkin sistematik bir farkındalık geliştirebilirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Göstergeler ve anlam
2. Hafta Kültürel Okuma, Yazma ve Görme Biçimleri ve Pratikleri
3. Hafta İdeoloji ve Öznellik
4. Hafta Bağlam çerçeveleri ve çözümlemeleri
5. Hafta Konuşma Türleri
6. Hafta Yazılı Türler ve Metinler
7. Hafta Görsel Metinler ve Türler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları: Yapısalcılık, Post-yapısalcılık
10. Hafta Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları: Pragmatizm ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi
11. Hafta Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları : Göstergebilim
12. Hafta Konuşma Anlatı Türlerine İlişkin Bir Uygulama
13. Hafta Yazılı ve Görsel Türlere ve Anlatılara İlişkin Uygulamalar
14. Hafta Metin üretimi ve geribildirimler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBARKER Chris and Dariusz GALASINSKI. 2001. Cultural Studies and Discourse Analysis: A dialogue Language and Identity. London: Sage Publications.
BURKE, Kenneth. (1937). Literature as Equipment for Living. Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman.
BAHKTIN, Mikhail. 1981. The dialogic imagination: four essays. Austin: University of Texas Press.
BARTHES, Roland, (1964). What is Criticism? Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman
BARTHES, Roland, 1987.Yazı nedir. İstanbul: Hil Yayıları
BARTHES, Roland.1997. Göstergebilimsel Serüven (Çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
ECO, Umberto. 1979. A theory of semiotics. Bloomington Indiana University Press
ECO, Umberto.1989. The Open Work. London: Hutchinson Radius
ECO, Umberto. 1990. The Limits of interpretation. Bloomington: Indiana University Press.
ECO, Umberto ,1991. Alımlama göstergebilimi. Istanbul: Düzlem
FOUCAULT, Michel, (1969). What is an Author?. Contemporary Literary Cirticism: Literary and Cultural Studies, 1994) (Ed. Robert Con Davis & Roland Schlefier). London: Longman
GOTTDIENER, Mark, 2005. Postmodern Göstergeler: Maddi Kültür ve Postmodern Yaşam Biçimleri (Çev. Erdal Cengiz, Hakan Gür, Arhan Nur) Ankara: İmge Yayınları
GÖKTÜRK, Aksit. 1986. Çeviri: dillerin dili. İstanbul: : Çağdas Yayınları
GÖKTÜRK, Akşit. 1997. Okuma uğraşı: yazın metninin kavranışında okur,metin, yazar. İstanbul:Yapı Kredi Yayınları.
GÖKTÜRK, Akşit. 2002. Sözün Ötesi. Istanbul:Yapı Kredi Yayınları.
ISER, Wolgang. 2000. The range of interpretation .Columbia University Press New York
ISER,Wolgang. 1978. The act of reading: a theory of aesthetic response. Baltimore: Johns Hopkins University Press
JAUSS, Hans Robert. 1982. Aesthetic experience and literary hermeneutics. Minneapolis: University of Minnesota Press
JAUSS, Hans Robert. 1989. Question and answer: forms of dialogic understanding.Minneapolis: University of Minnesota Pres.
KRISTEVA, Julia 1982. Desire in language : a semiotic approach to literature and art. Oxford: B.Blackwell.
KRISTEVA, Julia 1991. Strangers to ourselves. Hempstead: Harvester Wheatsheaf Hemel.
SARUP, Madan. 2004. Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. Abdülbaki Güçlü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
SCHIRATO Tony and Susan YELL. 2000. Communication and Culture. London: Sage Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık21530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler23060
Saha/Alan Araştırması12525
Makale Sunuşu122
Makale İnceleme13030
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X  
P2  X   X   X
P3  X    
P4     
P5      X
P6      X
P7  X   X   X
P8      X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11    X   X
P12  X   X   X
P13      X
P14     
P15  X   X   X
P16  X    
P17     
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X