DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar)Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Gilman Senem Gençtürk Hızal Doktor Öğretim Üyesi Ebru Akçay
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teorik bilgilerini halkla ilişkiler alanında uygulama yeteneğini kazanacaklardır. 2) Halkla ilişkiler alanında yapılan uygulamaları eleştirel olarak değerlendirir. 3) Halkla ilişkilerin farklı örgütlerdeki çeşitli uygulama biçimlerini değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Teorik bilgilerini halkla ilişkiler alanında uygulama yeteneğini kazanacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin tanıtımı, konular ve kapsam | 2. Hafta | Halkla İlişkilerde modern ve postmodern Yaklaşımlar | 3. Hafta | Halkla İlişkilerde modern ve postmodern yaklaşımlar | 4. Hafta | Dünyada halkla ilişkiler: tarihsel süreç ve uygulamalar | 5. Hafta | Türkiye'de halkla ilişkiler: tarihsel süreç ve uygulamalar | 6. Hafta | Halkla İlişkiler Endüstrisi | 7. Hafta | Medya ve halkla ilişkiler endüstrisi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kurum içi halkla ilişkiler | 10. Hafta | Pazarlama odaklı halkla ilişkiler, sponsorluk | 11. Hafta | Kriz, itibar, konu ve gündem yönetimi | 12. Hafta | Sosyal sorumluluk | 13. Hafta | "Dijital" halkla ilişkiler | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aktaş Yamanoğlu, M. ve G.S. Gençtürk Hızal, B.P. Özdemir (2013). Türkiye?de Halkla İlişkiler Tarihi Kurumsallaşma Yılları 1960-1980. Ankara: de ki.
Vercic, Dejan vd (2001) ?On the definition of public relations: a European view? Public Relations Rewiev. 27 (2001) 373?387
Hutton, J. (1999). ?The Definition, Dimensions, and Domain of Public Relations?. Public Relations Review (25/2). S: 199-214.
Gençtürk Hızal, S. (2012). ?Cumhuriyetin İlk Döneminde Bir `Rıza Mühendisi?: Vedat Nedim Tör?. Harvard University Journal of Turkish Studies 37: 153-176
Görpe, Serra (2013) ?Bir Meslek Olarak Halkla İlişkilerin Değerlendirilmesi ve Halkla İlişkilerde Profesyonellik Anlayışı?. Halkla İlişkilerin Kazancı. Geçmiş Eğilimler, Yeni Yönelimler. Melike Aktaş Yamanoğlu ve Pınar Özdemir (der.) içinde. Ankara: de ki.
Keskin, Fatih ve Pınar Özdemir (der) (2009) Halkla İlişkiler Üzerine Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri. Dipnot: Ankara.
Qyvind, Ihlen (ed) (2009) Public relations and social theory. New York : Routledge.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 15 | 30 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 2 | 30 | 60 | Saha/Alan Araştırması | 1 | 25 | 25 | Makale Sunuşu | 1 | 2 | 2 | Makale İnceleme | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 276 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |