Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İŞİTME CİHAZLARI OKB563 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İşitme cihazlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğrenir.
2) İşitme cihazlarının tipleri ve özelliklerini bilir.
3) İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde uygun kulak kalıbı alma ve uygulama, işitme cihazı seçimi ve cihazın programlanma prensiplerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIİşitme cihazlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulamaları içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşitme ve ses
2. Hafta İşitme cihazı komponentleri
3. Hafta İşitme cihazı tipleri ve sistemleri
4. Hafta Elektroakustik performans ve ölçümü
5. Hafta İşitme cihazı kulak kalıpları
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri
8. Hafta Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları
9. Hafta Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları
10. Hafta İşitme cihazlarının programlanması
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta İşitme cihazı performans değerlendirmeleri
13. Hafta Koklear implantlar
14. Hafta Yardımcı dinleme cihazları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHarvey Dillon(2012) Hearing Aids(Kindle Edition)Thieme Publisher
Brian Taylor, AuD, H. Gustav Mueller and PhD (2011) Fitting and Dispensing Hearing Aids.
Richard E. Carmen (2009) The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing.
Lindsay Pratt (2008)Hearing Aids - Can Be Your Best Friend: Learning More About Your Hearing Aid & Improve your Hearing and Word Understanding.
Michael Valente (2002)Strategies for Selecting and Verifying Hearing Aid Fittings
Jeffrey J. DiGiovanni (2011)Hearing Aid Handbook .
John K. Niparko (2009)Cochlear Implants: Principles and Practices.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik75
Devam145
Makale Sunuşu15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X