DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşitme cihazlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğrenir. 2) İşitme cihazlarının tipleri ve özelliklerini bilir. 3) İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde uygun kulak kalıbı alma ve uygulama, işitme cihazı seçimi ve cihazın programlanma prensiplerini öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | İşitme cihazlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulamaları içerir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İşitme ve ses | 2. Hafta | İşitme cihazı komponentleri | 3. Hafta | İşitme cihazı tipleri ve sistemleri | 4. Hafta | Elektroakustik performans ve ölçümü | 5. Hafta | İşitme cihazı kulak kalıpları | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri | 8. Hafta | Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları | 9. Hafta | Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları | 10. Hafta | İşitme cihazlarının programlanması | 11. Hafta | Ara sınav | 12. Hafta | İşitme cihazı performans değerlendirmeleri | 13. Hafta | Koklear implantlar | 14. Hafta | Yardımcı dinleme cihazları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Harvey Dillon(2012) Hearing Aids(Kindle Edition)Thieme Publisher Brian Taylor, AuD, H. Gustav Mueller and PhD (2011) Fitting and Dispensing Hearing Aids. Richard E. Carmen (2009) The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing. Lindsay Pratt (2008)Hearing Aids - Can Be Your Best Friend: Learning More About Your Hearing Aid & Improve your Hearing and Word Understanding. Michael Valente (2002)Strategies for Selecting and Verifying Hearing Aid Fittings Jeffrey J. DiGiovanni (2011)Hearing Aid Handbook . John K. Niparko (2009)Cochlear Implants: Principles and Practices. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 30 | Ödev | 1 | 5 | Uygulama/Pratik | 7 | 5 | Devam | 14 | 5 | Makale Sunuşu | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |