Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONUŞMA GECİKMESİ OKB561 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuklarda konuşma ve dil gelişimini ve etkileyen faktörleri öğrenir.
2) Konuşma gecikmesinin nedenleri, değerlendirilmesi, tanılanması ve eğitsel terapi yaklaşımlarını bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIKonuşma ve dil gelişimi ile konuşma gecikmesinin nedenlerini ve tedavi yaklaşımlarını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil, konuşma ve iletişim
2. Hafta Dil, konuşma ve beyin
3. Hafta Dil ve konuşmanın santral özellikleri
4. Hafta Normal çocuklarda dil ve konuşma gelişimi
5. Hafta Dil ve konuşma gelişimini etkileyen faktörler
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Konuşma gecikmesinin tanımı, belirtileri ve nedenleri
8. Hafta Konuşma ve dil becerilerinin değerlendirilmesi
9. Hafta Konuşma ve dil testleri
10. Hafta Aile tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Konuşma gecikmesinde eğitsel terapi yaklaşımları
13. Hafta Konuşma gecikmesinde aile danışmanlığı
14. Hafta Konuşma gecikmesinde müzik terapi uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Speech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008)
2. Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005)
3. Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)
4. Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009)
5. Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children (7th Edition) John E. Bernthal, Nicholas W. Bankson and Peter Flipsen (2012)
6. Language Disorders from Infancy through Adolescence: Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating, 4e, Rhea Paul PhD CCC-SLP and Courtenay Norbury PhD (2011)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Proje110
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3   
P4  X   X
P5   
P6   
P7   
P8   
P9  X   X
P10   
P11   
P12  X   X