Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SES BOZUKLUKLARINDA İLERİ TANI VE TERAPİ TEKNİKLERİ OKB559 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ses bozukluklarını tanımlar, alt tiplerini ve özelliklerini öğrenir.
2) Sesin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir.
3) Ses bozukluklarında terapi yöntemlerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMISes bozukluklarının özellikleri ve ileri tanı ve tedavi yöntemlerini içerir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Normal ses gelişimi ve özellikleri
2. Hafta Ses bozukluklarına giriş
3. Hafta Çocuk ve yetişkinlerde ses bozuklukları
4. Hafta Ses bozukluklarında değerlendirme
5. Hafta Ses bozukluklarında değerlendirme
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Ses bozukluklarında tanı kriterleri
8. Hafta Yapısal ses bozuklukları
9. Hafta Nazal rezonans bozuklukları
10. Hafta Nörolojik ses bozuklukları
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Psikojenik ses bozuklukları
13. Hafta Ses bozukluklarında terapi teknikleri
14. Hafta Ses Bozukluklarında danışmanlık
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Treatment of voice disorders, Robert Thayer Sataloff Plural Pub., University of Michigan, (2005)
2.Clinical Voice Disorders, Arnold E. Aronson and Diane Bless ( 2009)
3.Voice Disorders: Scope of Theory and Practice (Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders) Carole T. Ferrand (2011)
4.Voice Disorders,Christine Sapienza and Bari Hoffman Ruddy (2012)
5.The Voice and Voice Therapy (8th Edition), Daniel R. Boone, Stephen C. McFarlane, Shelley L. Von Berg and Richard I. Zraick (2009)
6.Understanding Voice Problems: A Physiological Perspective for Diagnosis and Treatment (Understanding Voice Problems: Phys Persp/ Diag & Treatment) Raymond Colton, Janina K. Casper and Rebecca Leonard (2011)
7.Clinical Voice Pathology: Theory and Management, Joseph C. Stemple, Leslie Glaze and Bernice Klaben (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik210
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X