Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ses bozukluklarını tanımlar, alt tiplerini ve özelliklerini öğrenir. 2) Sesin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir. 3) Ses bozukluklarında terapi yöntemlerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Ses bozukluklarının özellikleri ve ileri tanı ve tedavi yöntemlerini içerir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Normal ses gelişimi ve özellikleri
2. Hafta
Ses bozukluklarına giriş
3. Hafta
Çocuk ve yetişkinlerde ses bozuklukları
4. Hafta
Ses bozukluklarında değerlendirme
5. Hafta
Ses bozukluklarında değerlendirme
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Ses bozukluklarında tanı kriterleri
8. Hafta
Yapısal ses bozuklukları
9. Hafta
Nazal rezonans bozuklukları
10. Hafta
Nörolojik ses bozuklukları
11. Hafta
Ara sınav
12. Hafta
Psikojenik ses bozuklukları
13. Hafta
Ses bozukluklarında terapi teknikleri
14. Hafta
Ses Bozukluklarında danışmanlık
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1.Treatment of voice disorders, Robert Thayer Sataloff Plural Pub., University of Michigan, (2005) 2.Clinical Voice Disorders, Arnold E. Aronson and Diane Bless ( 2009) 3.Voice Disorders: Scope of Theory and Practice (Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders) Carole T. Ferrand (2011) 4.Voice Disorders,Christine Sapienza and Bari Hoffman Ruddy (2012) 5.The Voice and Voice Therapy (8th Edition), Daniel R. Boone, Stephen C. McFarlane, Shelley L. Von Berg and Richard I. Zraick (2009) 6.Understanding Voice Problems: A Physiological Perspective for Diagnosis and Treatment (Understanding Voice Problems: Phys Persp/ Diag & Treatment) Raymond Colton, Janina K. Casper and Rebecca Leonard (2011) 7.Clinical Voice Pathology: Theory and Management, Joseph C. Stemple, Leslie Glaze and Bernice Klaben (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Ödev
1
5
Uygulama/Pratik
2
10
Devam
14
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ