Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONUŞMADA AKICILIK BOZUKLUKLARI OKB555 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Konuşmada akıcılık bozukluklarını tanımlar, nedenlerini öğrenir.
2) Konuşmada akıcılık bozukluklarının değerlendirilmesi, tanılanması ve terapi yaklaşımlarını öğrenir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIKonuşmada akıcılık bozuklukları ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Konuşma sisteminin anatomi ve fizyolojisi
2. Hafta Konuşmada akıcılık bozukluklarına giriş
3. Hafta Konuşmada akıcılık bozukluklarının tanımlanması ve tipleri
4. Hafta Akıcı konuşma bozukluklarının nedenleri
5. Hafta Akıcı konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirme ve tanı
8. Hafta Okul öncesi dönemde konuşmada akıcılık bozukları
9. Hafta Okul döneminde konuşmada akıcılık bozukları
10. Hafta Ergenlik ve yetişkinlikte konuşmada akıcılık bozukları
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımları
13. Hafta Akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımları
14. Hafta Akıcı konuşma bozukluklarında psikolojik yaklaşımlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Clinical Decision Making in Fluency Disorders, Walter H. Manning (2009)
2. Stuttering: An Integrated Approach to Its Nature and Treatment (3rd Edition) Barry Guitar PhD (2005)
3. Treatment of Stuttering: Established and Emerging Interventions, Barry Guitar PhD and Rebecca McCauley (2009)
4. The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide, Peter R. Ramig and Darrell Dodge (2009)
5. Stuttering and Related Disorders of Fluency,Edward G. Conture and Richard F. Curlee (2007)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev25
Uygulama/Pratik15
Devam145
Örnek Olay Sunumu15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3   
P4  X   X
P5   
P6   
P7   
P8   
P9  X   X
P10   
P11   
P12  X   X