DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Konuşmada akıcılık bozukluklarını tanımlar, nedenlerini öğrenir. 2) Konuşmada akıcılık bozukluklarının değerlendirilmesi, tanılanması ve terapi yaklaşımlarını öğrenir ve uygular.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Konuşmada akıcılık bozuklukları ele alınır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Konuşma sisteminin anatomi ve fizyolojisi | 2. Hafta | Konuşmada akıcılık bozukluklarına giriş | 3. Hafta | Konuşmada akıcılık bozukluklarının tanımlanması ve tipleri | 4. Hafta | Akıcı konuşma bozukluklarının nedenleri | 5. Hafta | Akıcı konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirme ve tanı | 8. Hafta | Okul öncesi dönemde konuşmada akıcılık bozukları | 9. Hafta | Okul döneminde konuşmada akıcılık bozukları | 10. Hafta | Ergenlik ve yetişkinlikte konuşmada akıcılık bozukları | 11. Hafta | Ara sınav | 12. Hafta | Akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımları | 13. Hafta | Akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımları | 14. Hafta | Akıcı konuşma bozukluklarında psikolojik yaklaşımlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Clinical Decision Making in Fluency Disorders, Walter H. Manning (2009) 2. Stuttering: An Integrated Approach to Its Nature and Treatment (3rd Edition) Barry Guitar PhD (2005) 3. Treatment of Stuttering: Established and Emerging Interventions, Barry Guitar PhD and Rebecca McCauley (2009) 4. The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide, Peter R. Ramig and Darrell Dodge (2009) 5. Stuttering and Related Disorders of Fluency,Edward G. Conture and Richard F. Curlee (2007) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 30 | Ödev | 2 | 5 | Uygulama/Pratik | 1 | 5 | Devam | 14 | 5 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |