Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SES BOZUKLUKLARINA GİRİŞ OKB552 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Solunum ve larenks anatomi ve fizyolojisi öğrenir.
2) İnsan sesinin üretim aşamalarını bilir.
3) Sesin klinik değerlendirilmesini, ses bozukluklarını ve tedavisini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMISes üretiminin normal anatomi ve fizyolojisi ile ses bozukluklarının temel klinik ve tedavi özelliklerini içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi
2. Hafta Larenks anatomi ve fizyolojisi
3. Hafta Fonasyon anatomi ve fizyolojisi
4. Hafta Normal ses gelişimi
5. Hafta Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleri
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Klinik ses bozukluklarına giriş
8. Hafta Ses bozukluklarının tipleri
9. Hafta Sesin klinik değerlendirilmesi
10. Hafta Sesin klinik değerlendirilmesi
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Ses bozukluklarında tedavi
13. Hafta Profesyonel ses
14. Hafta Sesin korunması, vokal hijyen
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Treatment of voice disorders, Robert Thayer Sataloff Plural Pub., University of Michigan, (2005)
2. Clinical Voice Disorders, Arnold E. Aronson and Diane Bless ( 2009)
3. Voice Disorders: Scope of Theory and Practice (Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders) Carole T. Ferrand (2011)
4. Voice Disorders,Christine Sapienza and Bari Hoffman Ruddy (2012)
5. The Voice and Voice Therapy (8th Edition), Daniel R. Boone, Stephen C. McFarlane, Shelley L. Von Berg and Richard I. Zraick (2009)
6. Understanding Voice Problems: A Physiological Perspective for Diagnosis and Treatment (Understanding Voice Problems: Phys Persp/ Diag & Treatment) Raymond Colton, Janina K. Casper and Rebecca Leonard (2011)
7. Clinical Voice Pathology: Theory and Management, Joseph C. Stemple, Leslie Glaze and Bernice Klaben (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik210
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X