Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİL VE KONUŞMANIN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ OKB549 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 1 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dil ve konuşmanın tanımını, özelliklerini ve önemini bilir.
2) Dil ve konuşmanın gelişimini ve periferik ve santral anatomik bölgelerini tanır.
3) Dil ve konuşmanın nörofizyolojik özelliklerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIDil ve konuşma sisteminin temel nörofizyolojisi, dil ve konuşmanın tanımı, özellikleri, gelişimi ile periferik ve santral anatomik bölgelere ait özelliklerin anlatılmasını içerir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil ve konuşmanın tanımı ve özellikleri
2. Hafta Dil ve konuşmanın periferik özellikleri
3. Hafta Dil ve konuşma ilişkisi
4. Hafta Dilin kompanentleri
5. Hafta Konuşma üretimi
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Periferik işitme sistemi
8. Hafta Santral işitme sistemi
9. Hafta Dil ve konuşma gelişimi
10. Hafta Dil ve beyin
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Konuşma ve beyin
13. Hafta İşitme ve konuşma sisteminde motor-sensitif bağlantılar
14. Hafta İşitme ve konuşma sisteminde motor-sensitif bağlantılar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDonald R. Fuller, Jane T. Pimentel and Barbara M. Peregoy (2012)Applied Anatomy and Physiology for Speech-Language Pathology and Audiology.
Speech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008)
Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005) Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)
Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Ödev15
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X