DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dil ve konuşmanın tanımını, özelliklerini ve önemini bilir. 2) Dil ve konuşmanın gelişimini ve periferik ve santral anatomik bölgelerini tanır. 3) Dil ve konuşmanın nörofizyolojik özelliklerini öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Dil ve konuşma sisteminin temel nörofizyolojisi, dil ve konuşmanın tanımı, özellikleri, gelişimi ile periferik ve santral anatomik bölgelere ait özelliklerin anlatılmasını içerir |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dil ve konuşmanın tanımı ve özellikleri | 2. Hafta | Dil ve konuşmanın periferik özellikleri | 3. Hafta | Dil ve konuşma ilişkisi | 4. Hafta | Dilin kompanentleri | 5. Hafta | Konuşma üretimi | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Periferik işitme sistemi | 8. Hafta | Santral işitme sistemi | 9. Hafta | Dil ve konuşma gelişimi | 10. Hafta | Dil ve beyin | 11. Hafta | Ara sınav | 12. Hafta | Konuşma ve beyin | 13. Hafta | İşitme ve konuşma sisteminde motor-sensitif bağlantılar | 14. Hafta | İşitme ve konuşma sisteminde motor-sensitif bağlantılar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Donald R. Fuller, Jane T. Pimentel and Barbara M. Peregoy (2012)Applied Anatomy and Physiology for Speech-Language Pathology and Audiology. Speech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008) Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005) Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008) Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 40 | Ödev | 1 | 5 | Devam | 14 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |