DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Odyoloji alanında veri toplama tekniklerini bilir 2) Odyoloji alanında objektif ve sübjektif test yöntemlerini bilir 3) Odyoloji alanında araştırma modelleri ile araştırma önerisi hazırlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Odyolojik test bataryası içinde yer alan odyometrik test prensiplerinin formülasyonu, hasta üzerinde uygulamalar, subjektif ve objektif tanı yöntemlerinin kullanılarak çeŞitli patolojilerde uygulanması ile elde edilen bulgular doğrultusunda araştırma yöntemlerinin anlatılmasını içerir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Klinik odyoloji | 2. Hafta | Klinik odyoloji | 3. Hafta | Odyometrik test yöntemleri | 4. Hafta | Odyometrik test yöntemleri | 5. Hafta | Subjektif test yöntemleri | 6. Hafta | Subjektif test yöntemleri | 7. Hafta | Objektif tanı yöntemleri | 8. Hafta | Objektif tanı yöntemleri | 9. Hafta | Odyolojide araştırma yöntemleri | 10. Hafta | Odyolojide araştırma yöntemleri | 11. Hafta | Odyolojide araştırma yöntemleri | 12. Hafta | Klinik ipucuna dayalı test bulgularının yorumlanması | 13. Hafta | Klinik uygulama | 14. Hafta | Klinik uygulama |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Handbook of Clinical Audiology. Handbook of Clinical Audiology, Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard, Linda Hood, Lippincott Williams & Wilkins,2009. Essential Otolaryngology Baş ve Boyun Cerrahisi. Çeviri ed. Prof.Dr. Metin Önerci, Prof.Dr.Hakan Korkmaz. Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara. 2012. Introduction to Audiology (11th Edition) (The Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders Series),Frederick N. Martin and John Greer Clark (2011) Audiology: The Fundamentals, Fred H. Bess and Larry E. Humes (2008) Essentials of Audiology, Stanley A. Gelfand (2009) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Devam | 14 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |