Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FONETİK OKB545 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 1 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fonetik bilimini, konuşmanın fonetik özelliklerini ve Türkçe'de yer alan ünlü ve ünsüz seslerin fonetik yapılarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIGenel fonoloji bilgisini, konuşmada görev alan temel dilbilim kural ve birimleri ve Türkçe'de seslerin fonetik özelliklerini içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Fonetik bilimine giriş
2. Hafta Konuşma organlarının anatomi ve fizyolojisi
3. Hafta Solunum ve fonasyon mekanizmaları
4. Hafta Akustik fonetik
5. Hafta Prozodi ve intonasyon
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Fonetik ve Fonoloji
8. Hafta Türkçe'deki seslerin fonetik özellikleri
9. Hafta Türkçe'de ünlü lerin fonetik özellikleri
10. Hafta Türkçe'de ünsüzlerin fonetik özellikleri
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Fonetik Analiz Yöntemleri
13. Hafta Fonetik Analiz Yöntemleri
14. Hafta Bilimsel araştırma örnekleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBruce Hayes(2009), Introductory Phonology (Blackwell Textbooks in Linguistics),Wiley-Blackwell Publishing, USA.
Michael Ashby and John Maidment (2005)(Introducing Phonetic Science (Cambridge Introductions to Language and Linguistics, Cambridge Press, USA.
Mike Davenport and S.J. Hannahs(2010) Introducing Phonetics and Phonology, Routledge Publishing.
Jacqueline Bauman-Waengler (2008) Introduction to Phonetics and Phonology: From Concepts to Transcription ,Pearson Publishing.
Paul de Lacy(2007) ,The Cambridge Handbook of Phonology (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics) Cambridge University Press.
Carlos Gussenhoven and Haike Jacobs (2011) Understanding Phonology (Understanding Language) Routledge Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik210
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3 
P4  X
P5 
P6 
P7 
P8 
P9  X
P10 
P11 
P12  X