DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fonetik bilimini, konuşmanın fonetik özelliklerini ve Türkçe'de yer alan ünlü ve ünsüz seslerin fonetik yapılarını öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Genel fonoloji bilgisini, konuşmada görev alan temel dilbilim kural ve birimleri ve Türkçe'de seslerin fonetik özelliklerini içerir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fonetik bilimine giriş | 2. Hafta | Konuşma organlarının anatomi ve fizyolojisi | 3. Hafta | Solunum ve fonasyon mekanizmaları | 4. Hafta | Akustik fonetik | 5. Hafta | Prozodi ve intonasyon | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Fonetik ve Fonoloji | 8. Hafta | Türkçe'deki seslerin fonetik özellikleri | 9. Hafta | Türkçe'de ünlü lerin fonetik özellikleri | 10. Hafta | Türkçe'de ünsüzlerin fonetik özellikleri | 11. Hafta | Ara sınav | 12. Hafta | Fonetik Analiz Yöntemleri | 13. Hafta | Fonetik Analiz Yöntemleri | 14. Hafta | Bilimsel araştırma örnekleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bruce Hayes(2009), Introductory Phonology (Blackwell Textbooks in Linguistics),Wiley-Blackwell Publishing, USA. Michael Ashby and John Maidment (2005)(Introducing Phonetic Science (Cambridge Introductions to Language and Linguistics, Cambridge Press, USA. Mike Davenport and S.J. Hannahs(2010) Introducing Phonetics and Phonology, Routledge Publishing. Jacqueline Bauman-Waengler (2008) Introduction to Phonetics and Phonology: From Concepts to Transcription ,Pearson Publishing. Paul de Lacy(2007) ,The Cambridge Handbook of Phonology (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics) Cambridge University Press. Carlos Gussenhoven and Haike Jacobs (2011) Understanding Phonology (Understanding Language) Routledge Publishing.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 30 | Ödev | 1 | 5 | Uygulama/Pratik | 2 | 10 | Devam | 14 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |