Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MOTOR KONUŞMA BOZUKLUKLARI OKB530 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gelişimsel nöromüsküler bozuklukların neden olduğu konuşma bozuklukları ile konuşma üretimini etkileyen nöromotor sistem bozuklukları, özellikleri, nedenleri, sınıflandırması ile değerlendirme ve genel tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMISentral ve periferik sinir sistemi bozukluklarının neden olduğu motor konuşma bozukluklarının tanımlanması, dizartri ve tipleri, üst motor nöron bozuklukları, apraksi ve tipleri, semptomatik özellikleri, solunum, fonasyon, rezonans, artikülasyon ve prozodinin spesifik değerlendirmesi ile genel tedavi ve yaklaşım metodlarının uygulamalı olarak anlatılmasını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Motor konuşma bozuklukları
2. Hafta Etyoloji ve sınıflandırma
3. Hafta Etyoloji ve sınıflandırma
4. Hafta Dizatri ve tipleri
5. Hafta Dizatri ve tipleri
6. Hafta Apraksi ve tipleri
7. Hafta Apraksi ve tipleri
8. Hafta Alt ve üst motor nöron bozuklukları
9. Hafta Alt ve üst motor nöron bozuklukları
10. Hafta Sentral konuşma sistem bozukluklarının genel değerlendirilmesi
11. Hafta Oral motor değerlendirme
12. Hafta Genel tedavi ve yaklaşım metodları
13. Hafta Klinik uygulama
14. Hafta Klinik uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAssessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)
Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009)
Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children (7th Edition) John E. Bernthal, Nicholas W. Bankson and Peter Flipsen (2012)
Language Disorders from Infancy through Adolescence: Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating, 4e, Rhea Paul PhD CCC-SLP and Courtenay Norbury PhD (2011)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Devam1410
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9  X
P10 
P11 
P12  X