Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI OKB529 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 1 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Normal dil ve konuşma gelişimini ve etkileyen faktörleri bilir.
2) Dil ve konuşma bozukluklarını tanır ve sınıflandırır.
3) Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirme, tanı ve tedavi prensiplerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu ders, dil ve konuşma bozukluklarını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil, konuşma ve iletişim
2. Hafta Normal dil ve konuşma gelişimi
3. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri
4. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarına giriş
5. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme
8. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme
9. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tanı
10. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
13. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında aile danışmanlığı
14. Hafta Dil ve konuşma bozukluklarında müzik terapi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSpeech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008)
Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005)
Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008)
Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009)
Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children (7th Edition) John E. Bernthal, Nicholas W. Bankson and Peter Flipsen (2012)
Language Disorders from Infancy through Adolescence: Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating, 4e, Rhea Paul PhD CCC-SLP and Courtenay Norbury PhD (2011)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik210
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X