Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Normal dil ve konuşma gelişimini ve etkileyen faktörleri bilir. 2) Dil ve konuşma bozukluklarını tanır ve sınıflandırır. 3) Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirme, tanı ve tedavi prensiplerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu ders, dil ve konuşma bozukluklarını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dil, konuşma ve iletişim
2. Hafta
Normal dil ve konuşma gelişimi
3. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri
4. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarına giriş
5. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme
8. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme
9. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında tanı
10. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
11. Hafta
Ara sınav
12. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında tedavi yöntemleri
13. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında aile danışmanlığı
14. Hafta
Dil ve konuşma bozukluklarında müzik terapi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Speech and Language Processing (2nd Edition) Daniel Jurafsky and James H. Martin (2008) Introducing Speech and Language Processing (Cambridge Introductions to Language and Linguistics) John Coleman (2005) Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual Kenneth G. Shipley and Julie G. McAfee (2008) Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing J. Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (2009) Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children (7th Edition) John E. Bernthal, Nicholas W. Bankson and Peter Flipsen (2012) Language Disorders from Infancy through Adolescence: Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating, 4e, Rhea Paul PhD CCC-SLP and Courtenay Norbury PhD (2011)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Ödev
1
5
Uygulama/Pratik
2
10
Devam
14
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ