Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ODYOLOJİDE İLERİ TANI YÖNTEMLERİ OKB524 - 1 + 1 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İşitme kayıplarının sınıflandırılmasını ve belirtilerini detaylı olarak bilir.
2) Koklear ve retrokoklear patolojilerde ayırıcı tanı parametrelerini ve kullanılan ileri test yöntemlerini öğrenir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIİşitme kayıplarına yönelik ileri test yöntemleri ele alınır
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşitme kayıplarının sınıflandırılması
2. Hafta İletim tipi işitme kayıplarının özellikleri ve değerlendirme yöntemleri
3. Hafta Sensörinöral işitme kayıplarının özellikleri ve değerlendirme yöntemleri
4. Hafta Santral ve non-organik işitme kayıplarında değerlendirme
5. Hafta Konuşma Odyometrisi
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Elektroakustik immitansmetrik test ölçümleri
8. Hafta Refleks Decay,Tone decay ve SISI testi
9. Hafta Otoakustik Emisyon ölçümleri
10. Hafta İşitsel Uyarılmış Potansiyeller
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Erken, Orta ve Geç Latans Ölçümleri
13. Hafta Koklear patolojilerde ileri test yöntemleri
14. Hafta Retrokoklear patolojilerde ileri test yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHandbook of Clinical Audiology. Handbook of Clinical Audiology, Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard, Linda Hood, Lippincott Williams & Wilkins,2009.
Essential Otolaryngology Baş ve Boyun Cerrahisi. Çeviri ed. Prof.Dr. Metin Önerci, Prof.Dr.Hakan Korkmaz. Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara. 2012.
Introduction to Audiology (11th Edition) (The Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders Series),Frederick N. Martin and John Greer Clark (2011)
Audiology: The Fundamentals, Fred H. Bess and Larry E. Humes (2008)
Essentials of Audiology, Stanley A. Gelfand (2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Deney
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev210
Uygulama/Pratik25
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3   
P4  X   X
P5   
P6  X   X
P7   
P8  X   X
P9  X   X
P10   
P11   
P12  X   X