Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SENTRAL İŞİTME SİSTEMİ OKB522 İkinci Yarıyıl (Bahar) 1 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Santral işitme sistemini detaylı olarak bilir.
2) Santral işitsel işlemleme bozukluklarını, belirtilerini, değerlendirme ve tedavi yöntemlerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu ders, sentral işitsel işlemleme bozukluğunun temelleri ile sentral işitme bozukluğunun tanımı ve özelliklerini, bu hastalıklarda genel tedavi yaklaşımlarının anlatılmasını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşitme sistemi anatomi ve fizyolojisine giriş
2. Hafta Periferik işitme sistemi
3. Hafta Santral işitme sistemi ne giriş
4. Hafta Santral işitme sistemi nin anatomi ve fizyolojisi
5. Hafta Santral işitme sisteminde motor-sensitive bağlantılar
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Santral işitsel işlemleme bozukluğu
8. Hafta Santral işitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirilmesi
9. Hafta Santral işitsel işlemleme bozukluklarının tipleri ve belirtileri
10. Hafta Santral işitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirilmesi
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Santral işitsel işlemleme bozukluklarında tedavi ve eğitim yaklaşımları
13. Hafta Santral işitsel işlemleme ile ilgili bilimsel araştırma örnekleri
14. Hafta Santral işitsel işlemleme ile ilgili bilimsel araştırma örnekleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDonna Geffner and Deborah Ross-Swain,Auditory Processing Disorders: Assessment, Management and Treatment, 2007.

Nancy A. Stecker Jack Katz, Central Auditory Processing Disorders: Mostly Management,1998.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Proje15
Devam145
Makale Sunuşu15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5  X   X
P6  X   X
P7   
P8   
P9  X   X
P10  X   X
P11   
P12  X   X