Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarını, nedenlerini, değerlendirme, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenir. 2) Yenidoğan işitme tarama programını ve test protokollerini bilir. 3) İşitme kayıplı bebek ve çocuklarda eğitsel habilitasyonun önemini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarına yaklaşım işlenir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarına giriş
2. Hafta
Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarının nedenleri
3. Hafta
Genetik işitme kayıpları
4. Hafta
Bebek ve çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi
5. Hafta
İşitmenin subjektif değerlendirilmesi
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Bebek ve çocuklarda davranış testleri
8. Hafta
VRA ve Oyun Odyometrisi
9. Hafta
Bebek ve çocuklarda objektif test yöntemleri
10. Hafta
Yenidoğan İşitme taraması Programları
11. Hafta
Ara sınav
12. Hafta
Ek engelli çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi
13. Hafta
Pediatrik vakalarda testleri yorumlama
14. Hafta
Bebek ve çocuklarda amplifikasyon yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Pediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wiley-Blackwell,2009. Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme. Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988 Behavioral evaluation of hearing in infants and young children, Madell, J.R., Thieme, 1998
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Ödev
1
5
Uygulama/Pratik
2
5
Devam
14
5
Örnek Olay Sunumu
2
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ