Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİ OKB516 İkinci Yarıyıl (Bahar) 1 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarını, nedenlerini, değerlendirme, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenir.
2) Yenidoğan işitme tarama programını ve test protokollerini bilir.
3) İşitme kayıplı bebek ve çocuklarda eğitsel habilitasyonun önemini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBebek ve çocuklarda işitme kayıplarına yaklaşım işlenir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarına giriş
2. Hafta Bebek ve çocuklarda işitme kayıplarının nedenleri
3. Hafta Genetik işitme kayıpları
4. Hafta Bebek ve çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi
5. Hafta İşitmenin subjektif değerlendirilmesi
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Bebek ve çocuklarda davranış testleri
8. Hafta VRA ve Oyun Odyometrisi
9. Hafta Bebek ve çocuklarda objektif test yöntemleri
10. Hafta Yenidoğan İşitme taraması Programları
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta Ek engelli çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi
13. Hafta Pediatrik vakalarda testleri yorumlama
14. Hafta Bebek ve çocuklarda amplifikasyon yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wiley-Blackwell,2009. Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme.
Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988 Behavioral evaluation of hearing in infants and young children, Madell, J.R., Thieme, 1998
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik25
Devam145
Örnek Olay Sunumu25
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X