Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENSTRÜMANTASYON VE AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİ OKB501 Birinci Yarıyıl (Güz) 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Odyolojik değerlendirmelerde kullanılan cihazların elektronik özelliklerini ve fonksiyonlarını bilir.
2) İşitme kayıplarının tedavisinde kullanılan amplifikasyon sistemlerini ve yardımcı dinleme sistemlerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIOdyolojide kullanılan değerlendirme yöntemlerinin sağlıklı yapılabilmesi için kullanılan cihazların teknik özellikleri, kullanma yöntemleri, cihazların kalibrasyonları, kalibrasyon için kullanılan aletler, amplifikasyon sistemleri, amplifikasyon sistemlerinin özellikleri, kullanım şekilleri, uygulama teknikleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Odyolojide enstrümantasyona giriş
2. Hafta Odyolojik değerlendirmede kullanılan temel cihazlar ve genel özellikleri
3. Hafta Sessiz test odaları
4. Hafta Sessiz test odalarında kalibrasyon
5. Hafta Kalibrasyon cihazları
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Odyometreler
8. Hafta İmmitansmetrik cihazlar
9. Hafta Otoakustik Emisyon(OAE) cihazları
10. Hafta ABR ve ASSR cihazları
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta İşitme cihazları
13. Hafta Orta Kulak İmplantları, Koklear implant ve işitsel beyin sapı implantları
14. Hafta Yardımcı dinleme sistemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFrederick N. Martin and John Greer Clark (2011) Introduction to Audiology (11th Edition) (The Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders Series).
Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology (Point (Lippincott Williams & Wilkins)).
John D. Durrant and Lawrence L. Feth (2012)Hearing Sciences: A Foundational Approach (The Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders).
K.J.Lee. (2012) Essential Otolaryngology, Baş ve Boyun Cerrahisi, 9.baskı, Güneş Tıp Kitapevi.
Hans Behrbohm, Oliver Kaschke, Tadeus Nawka and Andrew Swift (12 Aug 2009),Ear, Nose, and Throat Diseases: With Head and Neck Surgery.
Rudolf Probst, Gerhard Grevers, Henrich Iro (2011), Temel Otorinolaringoloji,Adım Adım Öğrenme Rehberi,Nobel Kitapevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev15
Uygulama/Pratik210
Devam145
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5   
P6   
P7   
P8   
P9  X   X
P10   
P11   
P12  X   X