DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 15 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Muhasebe ve finans alanında gelişen teknolojileri anlar
2) Blokzinciri teknolojisinin muhasebe ve denetim alanında nasıl kullanılabileceğini açıklar
3) Blokzinciri teknolojisinin finans alanında nasıl kullanılabileceğini açıklar
4) NFT, coin ve token gibi dijital varlıkları ve kullanım amaçlarını açıklar
5) Bulut bilişim ve büyük veri analizlerini muhasebe ve finansta kullanım alanlarını açıklar,
6) Bulut bilişim ve büyük veri analizi yetkinliklerinin muhasebe ve finans uzmanlığındaki yerini anlar,
7) Yapay zeka ve makine öğrenme teknolojilerinin muhasebe ve finans alanlarındaki kullanımını anlar,
8) Dijital muhasebe ve finans uygulamalarında veri analitiği ve araçlarını açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | İŞLE625 YAPILANDIRILMIŞ FİNANS |
DERS TANIMI | Bilgi iletişim teknolojilerindeki dönüşüm çerçevesinde gelişen dijital araçların muhasebe ve finans uygulamalarında kullanımı, mevcut sistemlerin işleyişi, gelişen dijital araç ve uygulamaların işlevleri ve kullanımı çerçevesinde dijital muhasebe ve finans dilinin anlaşılması dersin içeriğini oluşturur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Varlıkların Tarihi | 2. Hafta | Değer, Güven, Para Kavramları, Finansal Sistemin Güvenilirliği | 3. Hafta | Blok zincirine giriş, Bitcoin blok zinciri ve temel çalışma prensipleri | 4. Hafta | Ethereum Blockchain, blockchain ve çevre, cüzdan ve kripto varlık borsaları | 5. Hafta | NFT ve Akıllı Sözleşmeler | 6. Hafta | Akıllı Sözleşmelerin çalışma prensipleri, örnek uygulamalar | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Merkezi Olmayan Finans Uygulamaları | 10. Hafta | Merkezi Olmayan Finans Uygulamaları | 11. Hafta | Varlık Tokenizasyonu | 12. Hafta | Öğrenci sunumları | 13. Hafta | Öğrenci sunumları | 14. Hafta | Öğrenci sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - Bhimani, A. (2021), Accounting Disrupted: How Digitalization is Changing Finance, John Wiley & Sons. - Hacioglu, U. (2020), Digital Business Strategies in Blockchain Ecosystems, Springer. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 1 | 35 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 14 | 6 | 84 | Kitap Sunuşu | 2 | 60 | 120 | Toplam İş Yükü | | | 450 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 15 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 15 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |