Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİM, TEKNOLOJİ VE AMERİKAN TOPLUMU AMER510 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Defne Tutan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) ABD'nin bilim ve teknoloji aracılığıyla küresel bir süper güç olma sürecini inceleyebileceklerdir.
2) teknolojik gelişmelerin Amerikan kimliği ile bağlantılarını araştırabileceklerdir.
3) bilim ve teknolojinin Amerikan siyasi düşünüş biçimini, ideolojik üstünlük kavramını doğuracak biçimde nasıl etkilediğini sorgulayabileceklerdir.
4) bilimsel düşünce ve teknolojik gelişimle modernizm gibi düşünsel akımların bağlantılarını ortaya koyabileceklerdir.
5) Amerikalı yazarların teknolojik gelişmeye ilişkin olumlu ya da olumsuz tepkilerini gözlemleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI20. yüzyıldaki gelişmeler temel alınarak planlanan bu dersin içeriğini bilimsel düşünce ve kuramlar ile teknolojik sistem ve ürünlerin bir yandan sosyal ve ekonomik şartlar ve değişimlerle, bir yandan da politik olaylar ve entellektüel akımlarla bağlantısının araştırılması oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Teknoloji ve İnsani Değerler
2. Hafta Mühendislik ve Toplum: Avrupa ve Amerika'da Endüstri Devrimi
3. Hafta Yirminci Yüzyıl Başlarında Amerikan Sanayii ve Üretim
4. Hafta Yirminci Yüzyılda Bilim ve Amerikan Politikası
5. Hafta Yirminci Yüzyılda Bilim ve Amerikan Politikası
6. Hafta Öğrenci Sunumları
7. Hafta Öğrenci Sunumları
8. Hafta Edebiyat ve Sinemada Amerikan Makine Çağı
9. Hafta Edebiyat ve Sinemada Amerikan Makine Çağı
10. Hafta Bilimsel Çatışmalar ve Çevre Sorunları
11. Hafta Bilimsel Çatışmalar ve Çevre Sorunları
12. Hafta Küreselleşme ve Rekabet: Bilim, Teknoloji ve Ekonomi
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarthes, Roland. The Eiffel Tower and Other Mythologies. Berkeley: U of California P, 1977.

Hughes, Robert. The Shock of The New. London: BBC, 1991.

Kenner, Hugh. The Pound Era. Berkeley: U of California P, 1975.

Lears, Jackson. No Place of Grace: Antimodernism and the Transformation of American Culture 1880-1920. New York: Pantheon, 1981.

Martin, Ronald E. American Literature and The Universe of Force. Durham, NC: Duke UP, 1991.

Marx, Leo. The Machine in the Garden. New York: Oxford UP, 1967.

Peterfreund, Stuart, ed. Literature and Science: Theory and Practice. Boston: Northeastern UP, 1990.

Tabbi, Joseph. Postmodern Sublime: Technology and American Writing from Mailer to Cyberpunk. Ithaca and London: Cornell UP, 1995.

Tichi, Cecelia. Shifting Gears: Technology, Literature and Culture in Modernist America. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1987.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Devam110
Makale Sunuşu220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje16060
Makale Sunuşu22550
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X     X   X  
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X     X  
P5  X   X     X   X
P6  X   X   X   X   X
P7      X   X  
P8        X  
P9         
P10        X  
P11  X   X   X   X   X
P12    X      
P13      X