Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ABD'nin bilim ve teknoloji aracılığıyla küresel bir süper güç olma sürecini inceleyebileceklerdir. 2) teknolojik gelişmelerin Amerikan kimliği ile bağlantılarını araştırabileceklerdir. 3) bilim ve teknolojinin Amerikan siyasi düşünüş biçimini, ideolojik üstünlük kavramını doğuracak biçimde nasıl etkilediğini sorgulayabileceklerdir. 4) bilimsel düşünce ve teknolojik gelişimle modernizm gibi düşünsel akımların bağlantılarını ortaya koyabileceklerdir. 5) Amerikalı yazarların teknolojik gelişmeye ilişkin olumlu ya da olumsuz tepkilerini gözlemleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
20. yüzyıldaki gelişmeler temel alınarak planlanan bu dersin içeriğini bilimsel düşünce ve kuramlar ile teknolojik sistem ve ürünlerin bir yandan sosyal ve ekonomik şartlar ve değişimlerle, bir yandan da politik olaylar ve entellektüel akımlarla bağlantısının araştırılması oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Teknoloji ve İnsani Değerler
2. Hafta
Mühendislik ve Toplum: Avrupa ve Amerika'da Endüstri Devrimi
3. Hafta
Yirminci Yüzyıl Başlarında Amerikan Sanayii ve Üretim
4. Hafta
Yirminci Yüzyılda Bilim ve Amerikan Politikası
5. Hafta
Yirminci Yüzyılda Bilim ve Amerikan Politikası
6. Hafta
Öğrenci Sunumları
7. Hafta
Öğrenci Sunumları
8. Hafta
Edebiyat ve Sinemada Amerikan Makine Çağı
9. Hafta
Edebiyat ve Sinemada Amerikan Makine Çağı
10. Hafta
Bilimsel Çatışmalar ve Çevre Sorunları
11. Hafta
Bilimsel Çatışmalar ve Çevre Sorunları
12. Hafta
Küreselleşme ve Rekabet: Bilim, Teknoloji ve Ekonomi
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Barthes, Roland. The Eiffel Tower and Other Mythologies. Berkeley: U of California P, 1977.
Hughes, Robert. The Shock of The New. London: BBC, 1991.
Kenner, Hugh. The Pound Era. Berkeley: U of California P, 1975.
Lears, Jackson. No Place of Grace: Antimodernism and the Transformation of American Culture 1880-1920. New York: Pantheon, 1981.
Martin, Ronald E. American Literature and The Universe of Force. Durham, NC: Duke UP, 1991.
Marx, Leo. The Machine in the Garden. New York: Oxford UP, 1967.
Peterfreund, Stuart, ed. Literature and Science: Theory and Practice. Boston: Northeastern UP, 1990.
Tabbi, Joseph. Postmodern Sublime: Technology and American Writing from Mailer to Cyberpunk. Ithaca and London: Cornell UP, 1995.
Tichi, Cecelia. Shifting Gears: Technology, Literature and Culture in Modernist America. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1987.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
30
Devam
1
10
Makale Sunuşu
2
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
1
60
60
Makale Sunuşu
2
25
50
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ