Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlamanın işletme fonksiyonları içerisindeki önemini kavrar. 2) Pazarlama stratejileri geliştirir ve iş hayatında uygulamaya koyar. 3) Pazarlama çevresi hakkında bilgi sahibi olur. 4) Pazarlama stratejileri üzerindeki etkin faktörleri inceleyebilir ve işletme hayatı için uygulayabilirler. 5) İşletmelerin durum analizinin (SWOT) nasıl yapılacağını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Pazarlama, işletmenin temel işlevlerinden birisi olarak ele alınır. Bu kapsamda, pazarlama kavramı, pazarlama sistemi, fiyatlandırma, ürün, dağıtım kanalları, tutundurma faaliyetleri, pazarlama araştırması, pazar bölümlemesi ve pazar analizi konuları incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pazarlama: Müşteri İlişkileri Yönetimi
2. Hafta
Pazarlama Stratejileri
3. Hafta
Pazarlama Çevresi
4. Hafta
Pazarlama Araştırması
5. Hafta
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
6. Hafta
Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlemesi, Hedef Pazarlar ve Konumlama
7. Hafta
Ürün, Hizmetler ve Markalama Stratejileri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Fiyatlandırma ve Fiyatlandırma Yaklaşımları
10. Hafta
Fiyatlandırma Stratejileri
11. Hafta
Pazarlama Kanalları ve Kanal Yönetimi
12. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişim Stratejisi
13. Hafta
Reklam, Satış Geliştirme ve Halkla İlişkiler, Kişisel Satış
14. Hafta
Rekabetçi Üstünlük
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Philip Kotler, Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control. Prentice-Hall, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Devam
1
10
Makale Sunuşu
1
10
Örnek Olay Sunumu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ