DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Uğur Emek
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşletme ekonomisinin araştırma konusunu ve işletme ile bağlantısını bilir. 2) İşletme büyüklüğü, işletme birleşmeleri ve işbirlikleri konularına ilişkin temel bilgilere sahip olur. 3) İşletmenin çevresini ve işletme çevre ilişkilerini bilir. 4) Arz ve taleple mikroekonomik dengenin nasıl sağlandığını açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Ders kapsamında İşletme ve Ekonomi biliminin konuları birlikte ele alınarak sunulur. Dersi alan öğrencilerin işletmelerin ekonomik yönü, işletmelerin çevresi, yapısı, temel kavramları, büyüklüğü, işletmelerin birleşmeleri, kuruluş yeri seçimi ve temel işletmecilik fonksiyonları konularında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Piyasalar ve fiyatlar/Araz ve Talebin Temelleri | 2. Hafta | Tüketici Davranışı | 3. Hafta | Bireysel ve Piyasa Talebi | 4. Hafta | Belirsizlik ve Tüketici Davranışı | 5. Hafta | Üretim, Üretim Maliyetleri | 6. Hafta | Kar Maksimizasyonu ve Rekabetçi Arz | 7. Hafta | Rekabetçi Piyasaların Analizi | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Piyasa Gücüyle Fiyatlama | 10. Hafta | Oyun Teorisi | 11. Hafta | Faktör Piyasaları | 12. Hafta | Yatırım, Zaman ve Sermaye Piyasaları | 13. Hafta | İktisadi Etkinlik | 14. Hafta | Asimetrik Bilgi, Dışsallıklar ve Kamu malları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Robert Pindyck and Daniel L. Rubinfeld, Microeconomics, 8th ed. Boston: Pearson, 2015. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |