Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama araştırması ve karar verme arasındaki ilişkiyi anlar. 2) Pazarlama araştırması sürecinin nasıl yürütüleceğini bilir. 3) Alternatif araştırma tasarımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir. 4) Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin alanlarını, uygulanabilirlikleri ve sınırlılıklarıyla birlikte kavrayabilir. 5) Veri toplayabilir, analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders temel olarak pazarlama araştırmalarının amaçlarını ve süreçlerini inceler. Araştırma amaçlarının oluşturulması, yöntem, araştırma tasarımı, örneklem, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile elde edilen sonuçların pazarlama kararlarında uygulanması konuları üzerinde durulur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve pazarlama araştırmasına giriş
2. Hafta
Pazarlama araştırmasi süreci
3. Hafta
Araştırma tasarımı
4. Hafta
Açıklayıcı araştırma tasarımı: Niteliksel araştırma
5. Hafta
Tanımlayıcı ve nedensel araştırma tasarımı
6. Hafta
Ölçüm ve ölçekleme
7. Hafta
Anket formu tasarımı
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Örnekleme
10. Hafta
Alan araştırması, SPSS Lab
11. Hafta
Betimleyici istatistikler, SPSS LAb
12. Hafta
Hipotez testleri, SPSS LAb
13. Hafta
Proje sunumu
14. Hafta
Proje sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Malhotra, Naresh K., (2009). Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall Noresh, Malhotra. Marketing Research and SPSS 11.0 Package (International Edition). 4. Baskı, Pearson Education, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Proje
1
35
Devam
1
5
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ