Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MARKETING PLANNING BUSZ535 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Eser
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir pazarlama yöneticisinin karşılaştığı zorlukları ve fırsatları bilir
2) Pazarlama planlaması süreci adımlarını uygulayabilir, değerlendirebilir ve kontrol edebilir
3) Uzun dönemli müşteri ilişkileri oluşturma ve sürdürme koşullarını bilir
4) Öğrendiklerini pazarlama planlamasına ilişkin problemlere uygulayabilir ve çözüm geliştirebilir
5) Etik olarak farkında ve sosyal olarak duyarlıdır
6) İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahiptir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIFirmanın stratejik planlamasından yola çıkılarak stratejik iş birimleri belirlenir. Yeni iş birimleri planlanır. Çevresel analizler yapıldıktan sonra, strateji oluşturma yöntemleri üzerinde durulur. Pazarlama süreçleri de göz önüne alınarak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, pazarlama programlarının planlaması, ürün planlaması ve benzeri konular tartışılır. Rakip ve müşteri analizlerinin nasıl yapılacağı, pazar olanaklarının kestirimi gibi konular ele alınarak, pazar analizleri ve stratejileri birleştirilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması ve Stratejik pazarlama planlaması giriş
2. Hafta Çevre analizi: Dış çevre, iç çevre ve müşteri çevresi
3. Hafta SWOT analizi
4. Hafta Pazarlama amaç ve hedeflerinin belirlenmesi
5. Hafta Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçimi
6. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması
7. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Ürün stratejisi)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Fiyat stratejisi)
10. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Dağıtım ve Tedarik zinciri yönetimi)
11. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Bütünleşik Pazarlama İletişimi)
12. Hafta Pazarlama planının uygulanması ve yönetilmesi
13. Hafta Bütçeleme, kontrol-etik kaygılar
14. Hafta Öğrenci proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFerrell, O.C. ; M. D. Hartline (2011). Marketing Strategy, South Western Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje115
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2           
P3           
P4        X   X   X
P5           
P6           
P7        X    
P8           
P9           
P10           
P11           
P12          X  
P13            X
P14           
P15          X  
P16