DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Ayhan Algüner
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Para ve para arzı kavramlarını ve nasıl ölçüleceklerini bilir 2) Türkiye'de uygulanan para politikası bilir ve yıllar itibariyle değişimini anlatabilir 3) Merkez Bankası'nın ekonomideki rolünü bilir 4) Farklı borç piyasası enstrümanlarını tanır ve Türk tahvil piyasasını bilir 5) Parasal değişikliklerin nominal gelir üzerindeki etkisini analiz edebilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Para ve kredi kavramlarının açıklanması, niteliklerinin ve işlevlerinin incelenmesi; ticari bankalar ile merkez bankasının yapılarının ve işleyişlerinin incelenmesi dersin esas içeriğini oluşturur. Para politikasının oluşturulması, yürütülmesi ve etkililiği, para ve para piyasası temel konular olarak işlenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş | 2. Hafta | Finansal Sisteme Genel Bir Bakış | 3. Hafta | Para Nedir? | 4. Hafta | Faiz Oranlarını Anlamak | 5. Hafta | Faiz Oranlarının Davranışı | 6. Hafta | Risk ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı | 7. Hafta | Bankacılık ve Faiz Oranlarının Yönetimi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Para Arzı Süreci | 10. Hafta | Para Politikası araçları | 11. Hafta | Yabancı Para Piyasası | 12. Hafta | Para Talebi | 13. Hafta | Hisse Senedi Piyasası, Rasyonel Beklentiler Teorisi ve Etkin Piyasalar Hipotezi | 14. Hafta | Hisse Senedi Piyasası, Rasyonel Beklentiler Teorisi ve Etkin Piyasalar Hipotezi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mishkin, F.S. (2009). The Economics of Money, Banking and Financial Markets. 9. basım. Pearson. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |