Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ İŞLZ570 Birinci Yarıyıl (Güz)İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)İkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Eser
Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlamanın işletme fonksiyonları içerisindeki önemini kavrar.
2) Pazarlama stratejileri geliştirir ve iş hayatında uygulamaya koyar.
3) Pazarlama karması elemanlarını bilir.
4) Tüketici pazarları ve endüstriyel pazarlar için uygun pazarlama stratejileri belirler.
5) Pazarlama çevresi hakkında bilgi sahibi olur.
6) Pazarlama stratejileri üzerindeki etkin faktörleri inceleyebilir ve işletme hayatı için uygulayabilirler.
7) Stratejik pazarlama planlamasının neden önemli olduğunu bilir.
8) İşletmelerin durum analizinin (SWOT) nasıl yapılacağını bilir.
9) Ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini bilir.
10) Pazarlama stratejileri için uygulama planı geliştirebilir.
11) Portföy analizinin ne olduğunu bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE534 kodlu Tüketici Davranışları ve İŞLE533 kodlu Hizmet Pazarlaması
DERS TANIMIPazarlama, işletmenin temel işlevlerinden birisi olarak ele alınır. Bu kapsamda, pazarlama kavramı, pazarlama sistemi, fiyatlandırma, ürün, dağıtım kanalları, tutundurma faaliyetleri, pazarlama araştırması, pazar bölümlemesi ve pazar analizi konuları incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlama: Müşteri İlişkileri Yönetimi
2. Hafta Pazarlama Stratejileri
3. Hafta Pazarlama Çevresi
4. Hafta Pazarlama Araştırması
5. Hafta Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
6. Hafta Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlemesi, Hedef Pazarlar ve Konumlama
7. Hafta Ürün, Hizmetler ve Markalama Stratejileri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Fiyatlandırma ve Fiyatlandırma Yaklaşımları
10. Hafta Fiyatlandırma Stratejileri
11. Hafta Pazarlama Kanalları ve Kanal Yönetimi
12. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişim Stratejisi
13. Hafta Reklam, Satış Geliştirme ve Halkla İlişkiler, Kişisel Satış
14. Hafta Rekabetçi Üstünlük
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPhilip Kotler, Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control. Prentice-Hall, 2000.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam110
Makale Sunuşu110
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11
P1  X       X     X       X    
P2  X             X       X   X
P3                     
P4    X       X         X    
P5          X            
P6      X         X        
P7                     
P8        X              
P9    X         X         X  
P10      X           X      
P11                     
P12    X               X    
P13                     
P14  X                   X  
P15      X       X     X       X
P16  X             X